هر فرد باید خود را یک مولد برای تحقق شعار سال بداند

استاد حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی گفت: مردم باید مشارکت خود را اعلام کنند به هر صورتی که در توان آنها است و در آن راستا برنامه‌ریزی انجام دهند و هر فرد باید خود را یک مولد بداند.

حجت‌الاسلام دلدار، استاد حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی گفت: یک اتفاق لازم و ضروری برای کشور مشارکت مردم است که در واقع باید در تحقق شعار مشارکت کرده و به میدان بیایند که این جهش تولید اتفاق بیفتد و نسبت به این مسئله دغدغه و ذهنیتی پیدا کنند و زمانی که طرح برنامه‌ایی مشخص داشته باشند آن را عملیاتی می‌کنند، لذا ابتدا باید خود را در تحقق این شعار سهیم دانسته و مشارکت کرد تا هدف نامگذاری را درک کرده و جایگاه و نقش خود را پیدا کنیم.

وی افزود: مردم باید مشارکت خود را اعلام کنند و به هر صورتی که در توان آنها است در آن راستا برنامه‌ریزی انجام دهند از خانم خانه‌دار گرفته تا افرادی که کارمند و دارای شغل آزاد هستند چرا که مانند مسئله جهاد تبیین و برعهده همه افراد است لذا هر فرد باید خود را یک مولد بداند.

 حجت‌الاسلام دلدار اظهارکرد: وظیفه دولت ساماندهی و حمایت بوده و خود را رقیب ندانستن با مردم و مانعی برای مردم به وجود نیاورد و انگیزه و امید را فراهم آورد لذا زمانی که زمینه فراهم باشد دسترسی به هدف برای مردم نیز آسان‌تر می‌شود و فرهنگ‌سازی نیز باید صورت گیرد.

نخبگان و دانش‌بنیان‌ها باید در میدان باشند

استاد حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: نخبگان و دانش‌بنیان‌ها باید در میدان باشند و مصلحت مردم را در نظر بگیرند، چراکه تولید یک مسیر بسیار سخت بوده و یک روحیه جهادی و انگیزه الهی می‌خواهد در شرایطی که کشور با آن روبه‌رو است لذا برای اینکه افراد در این مسیر قرار گیرند نخبگان باید مردم را تشویق و ترغیب کنند.

وی با بیان اینکه با پیوند خوردن علم، صنعت و کشاورزی موفقیت حاصل می‌شود، گفت: تحول زمانی اتفاق می‌افتد که دانشگاه، صنعت و کشاورزی کنار یکدیگر قرار گرفته و به راحتی به اهداف خود دست پیدا می‌کنند لذا دانشگاه باید ابتدا تلاش کند علوم کاربردی و میدانی را آموزش دهند و بعد نیز پیوندی بین دانشگاه‌ها و مراکز تولیدی برقرار شود و علم دانشجو و استاد در خدمت تولید قرار گیرد. 

حجت‌الاسلام دلدار با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه یک روحانی تبیین و فرهنگ‌سازی است، گفت: یک طلبه باید به تبیین اهمیت تولید پرداخته و انگیزه‌ایی در مردم به وجود آورند اگر چه تولید سختی‌هایی را دارد ولی ارزشمند بوده و یک نوع عبادت است چرا که کار اولیای دین نیز همین بوده است.

این استاد حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی بیان کرد: مردم باید به صورت جمعی بایکدیگر همفکری کرده که چطور در تولید یک جهشی ایجاد کنند و کمیت و کیفیت را در تولید بالا ببرند لذا باید دغدغه و احساس مسئولیت ایجاد شود و در پی آن نیز حرکت کنند.

برچسب ها: حوزه علمیه ، شعار سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار