پرداخت بیش از ۴۵ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی به متقاضیان

همزمان با افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان تا به امروز بیش از ۴۵ هزار متقاضی موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

از سال گذشته همزمان با پیگیری دولت و وزارت راه وشهرسازی و بنیاد مسکن مبنی بر افزایش تسهیلات مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تمامی بانک ها موظف به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی شده اند و به گفته جودی معاون مسکن روستایی خوشبختانه همکاری بانک ها خوب بوده است.

او افزود: مقرر شده است تا پایان امسال با پرداخت ۳۵۰ هزار فقره تسهیلات بتوانیم روند نوسازی ۳۵۰ هزار مسکن روستایی را به اتمام برسانیم.

همچنین در این رابطه  عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به ۴۵ هزار و ۳۲۵ واحد مسکونی روستایی تسهیلات مسکن روستایی پرداخت شده است که این رقم معادل ۶ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان است.

حسینی افزود: طی سال گذشته ۲۴ هزار و ۳۱۸ واحد به میزان ۴ هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی دریافت کردند.

گفتنی است، تسهیلات مسکن روستایی در طی دولت سیزدهم دو بار افزایش یافت. در سال ۱۴۰۰ و در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم تسهیلات مسکن روستایی معادل ۱۰۰ میلیون تومان به‌ازای هر واحد بود. این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۲۰۰ میلیون تومان به‌ازای هر واحد روستایی افزایش یافت و سپس به‌دلیل اینکه بتواند بخشی از نیاز متقاضیان به مسکن را تأمین کند این رقم به‌ازای هر واحد به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت. 

همچنین این تسهیلات در سال‌های گذشته سالانه به ۲۰۰ هزار واحد اختصاص می‌یافت که این رقم در تعداد واحدهای مسکونی نیز به سالانه ۳۵۰ هزار واحد افزایش یافته‌است.

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
تو را خدا یارانه را زیاد کنید قیمت نان گران شده .
آخرین اخبار