دمای زیر صفر درجه در چهارمحال و بختیاری و سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: صبح امروز دما در برخی مناطق استان به زیر صفر درجه رسید که این موضوع سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی را به صورت تششع در پی داشته است.

معصومه نوروزی اظهار داشت: صبح امروز سه‌شنبه دما در کوهرنگ به ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، در ایستگاه بن به یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر و در برخی ایستگاه‌های استان از جمله فارسان به صفر درجه رسید.

وی ادامه داد: روند کاهش دما در استان برای روز چهارشنبه نیز تداوم دارد و در همین خصوص هشدار سرمازدگی محصولات کشاورزی صادر شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغات به فاکتور‌هایی نظیر نوع محصول، اینکه درختان در چه مرحله‌ای از شکوفایی و گل‌دهی و در چه ارتفاع و سطحی از زمین قرار دارند بستگی دارد از همین رو امکان دارد سرمازدگی باغات در دمای ۲ تا سه درجه بالای صفر نیز رخ دهد.

نوروزی با بیان اینکه سرمازدگی روز سه‌شنبه و چهارشنبه از نوع تششعی است، اظهار داشت: برای مهار خسارت‌های ناشی از این نوع سرمازدگی کشاورزان شب هنگام اقدام به روشن کردن آتش در باغات خود می‌کنند که در این صورت هوا حالت چرخشی پیدا می‌کند و اجازه نمی‌دهد هوای سرد در باغات مستقر شود.

وی در ادامه به شرایط جوی استان در روز‌های آینده اشاره کرد و گفت: تا روز چهارشنبه بارشی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود، اما از روز پنجشنبه تا روز یکشنبه به تناوب در برخی نقاط استان بارش‌های رگباری شکل می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بارش‌های بهاری ممکن است به صورت نقطه‌ای تقویت شود، افزود: به طبیعت‌گردان، مسافران و عشایر توصیه می‌شود تا در صورت بارش باران از نقاط پرخطر به ویژه حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله بگیرند و در مکان‌های امن مستقر شوند.

 

برچسب ها: هواشناسی ، باغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار