ثابت اقلیدی:

بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌میلیون گذشت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: آمار بازدید‌های نوروزی از اماکن تحت پوشش این اداره کل در استان از مرز یک‌میلیون نفر گذشت.

محمد ثابت اقلیدی امروز نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ افزود: طبق آمار بلیت‌فروشی تاکنون یک‌میلیون و ۲۶ هزار و ۶۵۰ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: آمار‌های ارائه‌شده این بازدید‌ها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا دیروزهشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ و از تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس است.

ثابت اقلیدی گفت: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۳۱۸ هزار و ۵۰۳ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدید‌ها قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۲۷ هزار و ۵۱۰ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۷۰ هزار و ۵۷۶ نفر در رتبه‌های بعدی بازدید‌های مسافران نوروزی قرار دارند. 

او گفت: در روز گذشته نیز بیش از ۳۰ هزار و ۸۱۵ نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و ۳۱ هزار و ۸۷ نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و ۱۹ هزار و ۳۷۷ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

ثابت اقلیدی تأکید کرد: آمار ارائه‌شده تنها متعلق به اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل شامل مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌های پارس، سنگ هفت‌تنان و حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، نقوش رستم و رجب در شهرستان مرودشت، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بیشاپور، موزه ساسانی بیشاپورو تنگ چوگان و موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد همچنین موزه خط و کتابت نی‌ریز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۱ فروردين ۱۴۰۳
روز سیزده فروردین پس فردا که تقارون شد با شهادت حضرت علی مردم نمیتونننن بیرون برن اما در عوض عید فطر چارشنبه ۲۲ فروردین ۲۳ و ۲۴ مردم روزه دارن میتونن س روز تمام حالاو ببرن مردم روزه دار
آخرین اخبار