یونیسف: خوابیدن در نوار غزه، مانند دراز کشیدن در تابوت است

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.

«جیمیس الدر» با اشاره به بمباران شبانه نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی خواستار آتش بس در این منطقه از جمله در شهر رفح شد.

وی تصریح کرد: پس از تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد، امید‌ها درباره برقراری آتش بس در این منطقه زنده شده است.

سخنگوی یونیسف خاطرنشان کرد: بمباران شبانه غزه، این امید‌ها را نابود می‌کند. این در حالی است که کودکان غزه، امیدوارند این کابوس روزی به پایان برسد.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید. این قطعنامه خواستار آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده است تا منجر به آتش بس پایدار شود.

۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شورا برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، به آن رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید.

منبع: ایرنا

برچسب ها: غزه ، یونیسف ، فلسطین ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار