امام جمعه قزوین:

شعار سال با نگاه بومی و منطقه‌ای عملیاتی شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم باید با نگاه بومی و منطقه‌ای در استان عملیاتی شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: از همه مسئولان انتظار داریم با نگاه بومی و منطقه‌ای در فضای استان قزوین شرایط موجود را بهبود دهند تا اگر مردم خواستند کشاورزی کنند مانعی جلوی آنها نباشد.

وی اضافه کرد: امروز همه مسئولان باید شرایطی را فراهم کنند تا اگر کسی خواست کارخانه یا گلخانه‌ای راه اندازی کند، موانع از پیش روی او برداشته شود، حتی اگر در عرصه علمی ایده‌ای برای تولید داشته باشد، دولت حامی و یاریگر او باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به واقعه ضربت خوردن حضرت امیرالمومنین (ع) با شمشیر زهرآلود ابن ملجم ملعون اشاره کرد و گفت: پس از ضربت بر فرق مبارک این حضرت، صدای ناله امیرالمومنین شنیده شد و همه به سمت او روانه و سراسیمه شدند، حضرت مشغول بود که سر خویش را با دستمالی ببندد تا جبوی فوران خون را بگیرد، درحالی که صورت و محاسن او غرق در خون بود که بعد‌ها وعده شهادت خداوند محقق شد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: این روز‌ها باید معارف نهج البلاغه را بین مردم افزایش دهیم، اگر کسی از شما پرسید که از امیرالمومنین (ع) چه می‌دانید، بگویید که از شدت عدالت در محراب نماز به شهادت رسید، مثال همان کفشی که امیرالمومنین آن را به داشتن یک حکومت نمی‌داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در همان زمان عده‌ای گفتند که ما جمهوری دموکراتیک می‌خواهیم، اما امام (ره) گفتند ما جمهوری اسلامی می‌خواهیم نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم، بعد ایشان به مردم گفتند آزاد هستید که در برگه رای انتخاب کنید، در نهایت ۹۸.۲ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به یک آداب و رسوم خرافی در بین مردم برای روز ۱۳ فروردین اشاره کرد و گفت: یک باور خرافی وجود دارد که اگر سبزه را گره بزنیم، گره از مشکلات ما باز می‌شود، این درحالی است که جمهوری اسلامی آمده تا مردم را راهنمایی کند به جای اینکه سبزه را گره بزنیم، پیوند خودمان را با خدا و قرآن گره بزنیم، به همین خاطر بهتر است به جای سیزده بدر بگوییم روز طبیعت که محل زندگی خودمان است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: اگر خاک، آب و هوا را آلوده کنیم دیگر امکان ادامه حیات نخواهیم داشت، طبیعت نعمت خداوند است و اگر شکرش را به جای آوردیم نعمت ما را افزایش می‌دهد، یادمان نرود که طبیعت به ما درس قیامت می‌دهد و قدرت خداوند را به ما نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.