کاهش ۳۳ درصدی تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث جاده‌ای از ابتدای تعطیلات نوروزی

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث جاده‌ای از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون در محور‌های استان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال، ۳۳ درصد کاهش یافته است.

عبدالحسین زارع رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : از زمان آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس راه که از ۲۴ فروردین ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد با وجود آنکه آمار تصادفات سه درصد افزایش یافته ولی آمار فوتی‌های ناشی از این حوادث با ۳۳ درصد کاهش همراه بوده است.

وی اقدامات خوبی که در حوزه زیرساخت‌های جاده ای، آشکارسازی و ایمن سازی راه‌ها صورت گرفته را از دلایل مهم کاهش آمار تلفات عنوان کرد و یادآور شد: در کنار این امر ورود رسانه‌ها به بحث تردد‌های جاده‌ای و فرهنگ سازی که در این زمینه انجام گرفته است در کنار استقرار ایستگاه‌های موقت پلیس در محور‌های جاده‌ای نیز در کاهش این آمار موثر بوده است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه، علت اصلی تلفات جاده‌ای در این ایام را عمدتا واژگونی، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ عنوان کرد و افزود: حدود ۶۰ درصد از حوادث رانندگی که در این ایام اتفاق افتاده است به دلیل واژگونی بوده که علت اصلی آن خستگی و خواب آلودگی رانندگان به ویژه در مسیر‌های برگشت است.

 زارع گفت: بیشترین تعداد تصادفات جاده‌ای در استان به ترتیب محور‌های کنگاور به کرمانشاه، کرمانشاه به اسلام آباد غرب و کرمانشاه به اورامانات است.

وی با بیان اینکه بر اثر تصادفات جاده‌ای در کشور روزانه شماری از هموطنان جان خود را از دست داده و یا مجروح می‌شوند، اضافه کرد: خستگی و خواب‌آلودگی از اصلی‌ترین علل سوانح نوروزی است از اینرو رانندگان در طول مسیر باید استراحت لازم را در طول مسیر در برنامه سفر خود داشته باشند و زمان سفر را نیز مدیریت و به شب موکول نکنند.

 زارع با بیان اینکه خط قرمز پلیس راه این استان در ایام نوروز برخورد با تخلفات رانندگی حادثه ساز است ادامه داد: ماموران پلیس راه در ایام نوروز نظارت جدی بر عملکرد رانندگان دارند و از هیچ خطایی از سوی رانندگان چشم پوشی نمی‌کنند.

وی بیان کرد: در طرح نوروزی امسال، پلیس راه با به کارگیری ۱۲۴ تیم محسوس و نامحسوس به صورت شبانه روزی از ۲۴ اسفند در محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه استقرار یافته اند، ضمن آنکه حدود ۱۲۰ دستگاه دوربین نیز در محور‌های استان تردد خودرو‌ها را رصد و مدیریت می‌کنند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه به رانندگان و مسافران نوروزی توصیه کرد به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه تصادف، با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و بدون شتاب و عجله و با رعایت کامل فاصله طولی حرکت و از رانندگی در هنگام خستگی به شدت پرهیز کرده و در صورت خستگی در اولین نقطه ایمن اقدام به اسراحت و رفع خستگی کنند .

برچسب ها: پلیس آگاهی ، پلیس راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.