نگاهی بنیادی به صنعت بانک در بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل گروه بانکی در حال حاضر حدود ۵۵۰ هزار میلیارد تومان است.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در رابطه با صنعت بانکی در بازار سرمایه باید گفت ۱۹ بانک در این صنعت فعال هستند که بر اساس گزارشات منتشر شده در سامانه کدال ۵ بانک زیان ده بوده و لیدر صنعت بانک در بازار سرمایه بانک ملت و بعد بانک تجارت و صادرات است.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: یکی از بزرگترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار صندوق دارایکم است که حجم بیشتری از سهام آن متعلق به گروه بانکی است ارزش کل گروه بانکی در حال حاضر حدود ۵۵۰ هزار میلیارد تومان است قیمت بر سود هر سهم در این گروه حدود ۳.۶۷ درصد است که نشان دهنده وضعیت مناسب این گروه است.

آسایش در ادامه اظهار کرد: گروه بانک‌ها در یک سال گذشته عملکرد مناسبی داشتند و اکثرا بانک‌ها تراز مثبتی را ثبت کردند همچنین باتوجه به این که کفایت سرمایه بانک‌ها با رویکرد بانک مرکزی بهبود پیدا کرد و تعاملات بانک‌ها با خارج از کشور نسبتا بهتر شده است چشم انداز خوبی برای این گروه می‌توان متصور شد نکته دیگر این که در حال حاضر بسیاری از بانک‌ها زیر ارزش واقعی خود در حال معامله هستند. بانک‌ها بزرگترین دارایی‌ها را دارند و بسیاری از بانک‌ها نه در تنها در تهران بلکه در بسیاری از شهر‌های دیگر هم املاک و زمین‌های بسیار زیادی دارند که باید واگذار شود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: در رابطه با عوامل اثرگذار بر سودآوری بانک‌ها باید به نرخ تسعیر ارز و بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها اشاره کرد در مجموع این اقدامات می‌تواند چشم انداز مناسب و روشنی را برای این گروه ایجاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار