تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در بهار ۱۴۰۳ + عکس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان گفت: نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت ۳۰۰ هکتاری تکثیر و پرورش ارسنجان متولد شد.

حسن ابراهیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان با بیان اینکه نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت ۳۰۰ هکتاری تکثیر و پرورش جنگل خلیل بیگ ارسنجان متولد شد، اظهار کرد: این سایت از سال ۹۰ با تعداد ۷ راس گوزن زرد شروع به فعالیت کرده است که هم اکنون این سایت با احتساب گوزن‌های زنده گیری و انتقال شده به استان‌های همجوار تعداد ۱۱۸ راس گوزن زرد خروجی داشته است.

او، ایجاد محیط ایمن برای تکثیر و پرورش گوزن زرد را یکی از مولفه‌های جدی برای افزایش شمار گوزن‌ها در این سایت دانست و گفت: این سایت یکی از سایت‌های موفق و به عنوان سایت مولد در کشور شناخته شده است.

ابراهیمی ادامه داد: رصد و پایش مداوم منطقه و فراهم شدن امنیت، تغذیه به موقع و مدیریت بهینه از مهم‌ترین شاخصه‌ها در رشد این گونه ارزشمند در این منطقه از کشور است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان تصریح کرد: افزایش رشد ۳۰ درصدی این گونه با ارزش در پارسال حاکی از آن است که همه شرایط زیستی برای این گونه تامین شده است.

او اضافه کرد: پیش بینی می‌شود که حدود ۲۵ راس گوساله گوزن جدید به جمعیت فعلی این سایت در زایش‌های آینده در امسال به جمعیت آن اضافه شود.

تولد نخستین گوساله گوزن زرد در ارسنجان در سال ۱۴۰۳

برچسب ها: تولد گوزن ، گوزن زرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۳ فروردين ۱۴۰۳
یکم پیش هم اخبار ۱۱ گفت تولد گوزن زرد ایرانیییی
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۳
تولدت مبارک گوزن زرد طلایییییی ایران عزیزوم البته اگه پلنگ شیر گرگ نخورتد