آغاز اعتراضات یک هفته‌ای صهیونیست‌ها در برابر کنست

از اواسط ظهر امروز کار برپایی خیمه‌های اعتراض آمیز در مقابل مقر کنست رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی آغاز شد.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند پیش بینی می‌شود ده‌ها هزار نفر از صهیونیست‌های معترض از امروز یکشنبه در برابر مقر کنست در قدس اشغالی تجمع کرده و برنامه اعتراضی گسترده‌ای را برای یک هفته آینده تدارک دیده‌اند.

روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی در این رابطه اعلام کرد: قرار است این برنامه اعتراض آمیز در طول هفته و تا روز چهارشنبه که کنست به تعطیلات تابستانی می‌رود، ادامه پیدا کند.

در جمع معترضان هم رهبران مخالفان همچون یائیر لاپید رهبر مخالفان در کنست سخنرانی خواهند کرد در حالی که قرار است شخصیت‌های دیگری همچون پدران چند نفر از قربانیان جنگ غزه هم به ایراد سخنرانی بپردازند.

معترضان در تحصن خود خواهان انحلال کابینه و برگزاری انتخابات زودرس و سریع در سال جاری هستند.

به گفته ترتیب دهندگان این تحصن، معترضین از تمامی نقاط (فلسطین اشغالی) و از طیف‌های مختلف سیاسی حضور داشته و خواستار بازگشت اختیارات و قدرت به جامعه و برگزاری انتخابات هستند، زیرا بر این باورند که کابینه فعلی بعد از ۷ اکتبر مشروعیت خود را از دست داده است.

در همین راستا روزنامه هاآرتص هم گزارش داد از امروز یک شنبه اولین چالش بزرگ و جدی از زمان آغاز جنگ غزه بین جریان اعتراضی و کابینه اسرائیل شکل خواهد گرفت و معترضان در نزدیکی کنست چادر خواند زد و برای چهار روز این اعتراضات خود را به اوج خواهند رساند در حالی که بعد از حوادث ۷ اکتبر معترضان تلاش کردند تا به گونه‌ای به جبهه و پشت جبهه کمک کرده و موج اعتراضات خود را برای حمایت از جنگ کاهش دهند، اما در حال حاضر مخالفان امیدوار هستند که بیداری شکل گرفته در جامعه طی هفته‌های اخیر را به شکل تظاهرات بسیار گسترده و وسیع به منصه ظهور رسانده و از آن به عنوان نقطه آغازین مبارزه در دوره تابستان استفاده کنند.

قدس به عنوان نقطه کانونی اعتراضات انتخاب شده بود و اخیرا نیز شاهد افزایش فعالیت‌های اعتراض آمیز خواهان امضای توافق مبادله اسرا بود.

از ابتدای جنگ شماری از خانواده قربانیان ۷ اکتبر در مقابل کنست چادر زده بودند و تلاش می‌کردند تا اعتراضات وسیع تری را سامان دهند، اما موفق به انجام آن نشدند.

از سوی دیگر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد شمار قابل توجهی از شرکت‌ها به کارمندان خود اجازه دادند تا امروز را در تظاهرات گسترده‌ای که در برابر کنست برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند که از میان آنها می‌توان به شرکت باربری دریایی اسرائیلی زیم اشاره کرد که کشتی هایش در دریایی سرخ مورد هدف قرار گرفته و زیان‌های شدیدی را تا به امروز متحمل شده است.

به گزارش این رسانه عبری زبان شمار زیادی از شرکت‌های های تک نیز به جمع معترضان پیوستند که از میان آنها می‌توان به Kumara Capital، Disruptive Fund، NFX Fund، Bloomberg Capital، Pitango، Viola، Faber، Monday، Meta، Wix Unity (Iron Source)، Honeybuck، Riskypay، Papaya Global، Bring، Bizabo، Sky، Tyto. اشاره کرد.

همچنین انجمن فعالان اقتصادی که در بر گیرنده حدود ۲۰۰ نفر از اصلی‌ترین فعالان اقتصادی رژیم صهیونیستی نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد تمامی کارمندان و کارگران اجازه دارند در این روز محل کار خود را ترک و در این فعالیت دموکراتیک شرکت کنند و در این رابطه اتوبوس‌هایی را هم برای انتقال معترضان به قدس تدارک دیده شده است.

منبع: تسنیم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۳
قانون اساسی اسراییل:در زمان جنگ کابینه تغییر نمیکنه حتی اگر تمام دنیا بخان هم این قانون هستش دوم این که جنگه جنگ خاله بازی که نیست تو جنگ ی طرف نابود میشه ی طرف برنده میشه حتی اگر هزاران سال هم طول بکشه در نهایت یکی پیروز باید بشه پس شایعات درست نکنید خبر رو درست بگید تحریریه هستید سر خودتون یا تحریفیه؟
آخرین اخبار