افزایش ۱۱۴ درصدی فعالیت های تجاری در بندر آبادان

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت : عملیات تخلیه و بارگیری کالاها ۱۱۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافت‌‌.

مالکی زاده با بیان اینکه عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر آبادان گفت :عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی طی سال ۱۴۰۲ در بنادر سه گانه آبادان ۱۱۴ درصد افزایش یافته که نشان از رشد ۲ برابری آن نسبت به سال ۱۴۰۲ دارد.

به گفته او علاوه بر افزایش فضای لازم جهت تخلیه و بارگیری کالای های جدید تعامل بین ادارات و مراکز مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی ، مرکز بهداشت ، اداره استاندارد و گمرک آبادان با بنادر سه گانه این شهرستان در تسریع روند تایید استاندارد و کیفیک کالاهای تخلیه و بارگیری شده ، منجر به این رشد و افزایش سرعت در ترخیص و خروج کالا از بندر شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت : از علل رشد عملیات صادرات می‌توان به افزایش سقف مجوز صادرات کاه و علوفه اشاره کرد که با همکاری اداره جهاد کشاورزی محقق شد.

این مقام مسئول بیان کرد: رشد سرعت ترخیص کالاها در بنادر آبادان تمایل به انجام صادرات کالاهای مختلفی همچون آبزیان و تنقلات از بندر آبادان در سال ۱۴۰۲ را نیز افزایش داد و این عملیات در روزهای تعطیل از جمله پنج شنبه و جمعه ها نیز انجام‌می شد.

این مسئول گفت : لاستیک ماشین ، پارچه ، لوازم یدکی و مواد غذایی از جمله کالای های تجاری بوده است که هم توسط گمرک ایران و هم گمرک منطقه آزاد اروند بصورت کالای تجاری و ملوانی از بنادر آبادان در سال ۱۴۰۲ ترخیص شد.

گفتنی است که در سال ۱۴۰۲ عملیات صادرات و واردات از بندر آبادان به کشور کویت و از امارات به بندر آبادان بود.  

شهرستان آبادان دارای سه بندر صادراتی در شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده است که به آبهای بین المللی دسترسی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.