مهار سیلاب در طرح های تغذیه مصنوعی گچساران

سالانه ۲۳ میلیون متر مکعب سیلاب در طرح‌های تغذیه مصنوعی امامزاده جعفر گچساران ذخیره سازی می‌شود.

رئیس امور آب گچساران گفت: سالانه 23 میلیون متر مکعب سیلاب در طرح های تغذیه مصنوعی امامزاده جعفر گچساران ذخیره سازی و به سفره های زیر زمینی تزریق می شود.

معصوم افضلی افزود: آبگیری رودخانه ناصرآباد در دشت امامزاده جعفر گچساران با مساحت حدود 90 کیلومتر مربع یکی از سرشاخه های رودخانه زهره است.

وی با اشاره به اینکه این رودخانه فصلی در پایین دست کوه خامی است و همواره دارای سیلابهای زیاد و مخربی بوده ادامه داد:  این رودخانه  هم روستاهای اطراف را تهدید می کرد و هم براثر طغیان به زمینهای کشاورزی اطراف آسیب می رساند.

ریس امور آب گچساران گفت: به منظور کنترل و هدایت سیلاب طرح تغذیه مصنوعی برروی این رودخانه فصلی در منطقه ناصر آباد احداث شد.

معصوم افضلی با اشاره به طرح تغذیه مصنوعی ناصر آباد در دشت امامزاده جعفر گچساران افزود: این طرح ظرفیت ذخیره سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب را دارد.

وی ادامه داد: این طرح دارای ۵ حوضچه است که روان آب وارد آن‌ها می شود و پس از ذخیره به دشت امامزاده جعفر تزریق می شود.

ریس امور آب گچساران با اشاره به اینکه ذخیره سازی آب در این طرح ها باعث پر شدن چاههای کشاورزی و رونق کشاورزی دشت امامزاده جعفر شده گفت: با احداث این طرح تغذیه مصنوعی حاشیه امن برای سه روستای دهستان امامزاده جعفر گچساران ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.