بنای تاریخی شاطر گنبد اردبیل مرمت شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از پایان مرمت بنای تاریخی شاطر گنبد در مرکز این استان خبر داد.

حسن محمدی ادیب امروز در بازدید از بنای شاطر گنبد گفت: مرمت این اثر به پایان رسیده و آماده اقدامات پیرامونی و بازدید علاقه‌مندان است و این اثر مربوط به دوره ایلخانی و در روستای صومعه شهرستان اردبیل واقع شده و در سال ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۱۸۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اردبیل افزود: احیای گنبد، رسیدگی به دیواره‌ها و سنگ‌فرش محوطه از جزییات عملیات مرمت بنا بود که توسط اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل انجام گرفت و طبق قول مساعد فرماندار اردبیل، مسیر دسترسی بنا از سوی فرمانداری احداث خواهد شد.

او با اشاره به لزوم همکاری اهالی و دهیاری روستای صومعه برای حفظ و نگهداری این بنا تاکید کرد: اداره کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تلاش می‌کند با جذب سرمایه‌گذار و اجرای پروژه‌های گردشگری در محوطه بنا، زمینه رونق گردشگری را برای آن و منطقه فراهم کند.

استان اردبیل با پیشینه تاریخی قابل توجه، از میراث فرهنگی غنی در مرکز و شهرستان‌های تابعه برخوردار است و آثار باستانی که اغلب به دوره‌های ایلخانی، تیموری و صفویه مربوط است، از عوامل جذب گردشگر به این استان محسوب می‌شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار