درخواست بنی گانتس برای برگزاری انتخابات رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر

یکی از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری انتخابات کنست در ماه سپتامبر شد.

حمله هفتم اکتبر جنبش حماس به سرزمین‌های اشغالی و شکست اطلاعاتی صهیونیست‌ها آخرین میخ را بر تابوت آینده سیاسی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی کوبید. نتانیاهو که پیش از جنگ غزه نیز به دلیل سیاست‌های افراط گرایانه خود تحت فشار بود، اکنون از کمترین میزان مقبولیت در میان رای دهندگان رنج می‌برد. در نتیجه انتخابات آتی صحنه شکست حزب لیکود خواهد بود. 

به گزارش الجزیره، بنی گانتس، از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) برای نخستین بار خواستار برگزاری انتخابات آینده در سرزمین‌های اشغالی شد. 

بر این اساس، گانتس که پیش‌تر رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی بوده است، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: من خواستار برگزاری انتخابات سراسری در ماه سپتامبر (شهریور) هستم. ما باید بر روی تاریخ انتخابات در ماه سپتامبر توافق کنیم. 

وی خاطر نشان کرد: تعیین تاریخ انتخابات به ما چنین امکانی را می‌دهد که به جنگ در غزه ادامه دهیم و در عین حال به شهروندان اسرائیلی این پیام را بدهیم که به زودی اعتماد آن‌ها را مجددا جلب خواهیم کرد. 

گانتس اصلی‌ترین گزینه برای جایگزینی نتانیاهو در انتخابات آتی محسوب می‌شود. 

سیستم سیاسی در رژیم صهیونیستی نظام پارلمانی است که در آن احزاب برای کسب ۱۲۰ کرسی کنست با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. هر حزبی که بتواند ۶۱ کرسی را به دست آورد، دولت آینده را تشکیل خواهد داد. با این وجود، به دلیل ناتوانی احزاب در رسیدن به این حد نصاب، چند حزبی که بیشترین کرسی‌ها را کسب کرده‌اند دولت ائتلافی تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا ما را می‌شناسد، هیچ تهدیدی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم‌ از اسرائیل هم انتقام می‌گیریم.
۲۱:۴۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
آمریکا ما را می‌شناسد، هیچ تهدیدی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم‌ از اسرائیل هم انتقام می‌گیریم.
آخرین اخبار