دانمارک رئیس ستاد ارتش خود را به دلیل ناکامی در دریای سرخ برکنار کرد

پس از رخ دادن یک نقص بزرگ در سیستم پدافند هوایی دانمارک در دریای سرخ، این کشور رئیس ستاد ارتش خود را از کار بیکار کرد.

دانمارک پس از آن که ارتش این کشور نقصی در سیستم موشکی را در جریان حمله پهپاد یمن به دریای سرخ گزارش نکرد فلمینگ لینتور، رئیس ستاد ارتش خود را برکنار کرد.

براساس گزارش المیادین، این اخراج پس از افشای شرم آور نقص در پدافند هوایی در یک ناوچه دانمارکی (نوعی کشتی برای محافظت از سایر کشتی‌ها اعم از غیرنظامی یا نظامی) که در دریای سرخ مستقر بود، صورت گرفت.

 وب سایت دانمارکی اولوی متخصص در امور دفاعی گزارش داد که ناو دانمارکی Ever Huitveldt به دلیل نقص جدی در سیستم‌های تسلیحاتی دفاعی و حیاتی این ناو، به صورت اضطراری از دریای سرخ به دانمارک بازگشت.

اواخر چهارشنبه شب، فلمینگ لنتور، رئیس ستاد ارتش دانمارک، پس از عدم اطلاع وزیر دفاع مبنی بر اینکه Ever Hoitfeldt در جریان حمله ماه گذشته پهپاد دچار نقص نیم ساعته در سیستم موشکی و راداری خود شد، از کار برکنار شد.

 نقص عملکرد دانمارک در بحبوحه یک سری حوادث در سایر نیرو‌های مسلح ناتو، از جمله شکست موشک هسته‌ای انگلیس در آزمایش برای دومین بار متوالی، سیستم‌های ارتباطی قدیمی آلمان و استفاده از یک خط ناامن برای گفتگو در مورد موضوعات حساس رخ می‌دهد که مورد سوء استفاده سازمان اطلاعات روسیه قرار گرفت.

 ترولز لوند پولسن، وزیر دفاع دانمارک نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه جزئیات این حادثه به او اطلاعی داده نشده است، گفت که «از گزارش ارائه شده توسط کاپیتان بی‌اطلاع هستم و دیگر به رئیس ستاد فلمینگ لنتور اعتماد ندارم». او از ارائه کردن جزئیات خودداری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار