مصمم به تحقق شعار سال هستیم

معاون استاندار اردبیل گفت: مصمم هستیم بر اساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری شعار جهش تولید را با مشارکت و نقش‌آفرینی مردم محقق کنیم.

یاسر عبداللهی عابد با اشاره به اقدامات دولت مردمی در استان اردبیل طی سال‌های اخیر گفت: بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم تولید و اشتغال در استان را با ارائه تسهیلات کم‌بهره و همچنین احیای طرح‌ها و واحدهای تولیدی راکد پیش بردیم و در سال جدید هم ضمن احیای طرح‌ها و واحدهای راکد ، چندین واحد تولیدی به باشگاه هزار نفری ملحق خواهد شد.

معاون استاندار اردبیل افزود: در گذشته تنها یک واحد تولیدی با یک هزار نفر اشتغال در این استان وجود داشت اما با پیگیری‌ها و حمایت‌های دولت و مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این مدت نسبت به احداث و یا ارتقای ظرفیت اشتغال بیش از ۱۵ واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال بالا اقدام شده است.

او افزایش ظرفیت اشتغال واحدهای تولیدی را از برنامه‌های مدیریت استان در راستای رشد تولید و اشتغال عنوان کرد و گفت: در این زمینه ۱۵ واحد بزرگ تولیدی در استان مدنظر قرار گرفته است که با پرداخت تسهیلات و رفع موانع تولید به دنبال این هستیم هر واحد یک هزار نفر به ظرفیت اشتغال استان اضافه کنند و این واحدها به عنوان محرک و پیشران در دستیابی به رشد تولید و اشتغال عمل خواهند کرد.

عبداللهی ادامه داد: در دولت سیزدهم با توجه شرایط و ظرفیت‌های استان برای نخستین بار باشگاه هزار نفری‌ها در استان راه‌اندازی شد تا واحدهایی که با تکمیل و توسعه زنجیره یا خط تولید میزان اشتغال خود را به بیش از یک هزار نفر ارتقا دهد، عضو این باشگاه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: احیای واحدهای تولیدی راکد یکی از شیرینی‌های اقتصادی در دولت سیزدهم است و پارسال افزون بر ۵۵ واحد تولیدی راکد استان به چرخه تولید بازگشت.

عبداللهی اظهار کرد: افزایش درآمد عمومی و درآمد سرانه‌ از موضوعات اساسی در استان است که برنامه‌هایی جهت ارتقای شاخص‌های اقتصادی در حال اجرا بوده و نقش اصناف و تجار نیز در این زمینه دارای اهمیت است.

او با اشاره به احیای واحدهای راکد پس از استقرار دولت سیزدهم، بیان کرد: افزون بر ۱۱۰ واحد تولیدی راکد استان اردبیل با اشتغال‌زایی در مجموع برای یک‌هزار نفر به چرخه تولید بازگشته‌اند و گام بعدی افزایش ظرفیت تولید مجموعه‌های تولیدی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.