شناسایی زمین جدید برای احداث شهرک ضایعات

رییس سازمان مشاغل شهری شهرداری کرمانشاه از شناسایی زمین جدید برای احداث شهرک ضایعات کرمانشاه خبر داد.

محسن دارابی رییس سازمان مشاغل شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به نیاز مبرم شهرک کرمانشاه به احداث و راه اندازی شهرک ضایعات گفت : ضایعاتی‌ها جزو مشاغل مزاحم شهری هستند و وجود آنها در شهر مشکلات بسیاری برای شهر و شهروندان بوجود آورده است، در همین راستا انتقال آنها به جایی خارج از محدوده شهری ضروری است.

وی افزود: مدتهاست پیگیر راه اندازی شهرک ضایعات هستیم و اراضی هم برای این کار در نظر گرفته شده که آخرین آن زمینی در انتهای شهرک جعفرآباد بود که با توجه به استقرار آن درون محدوده شهری مخالفت شهردار را در پی داشت.

دارابی گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در نهایت زمینی در محدوده کمربندی به سمت پلیس راه «عین الکش» قرار دارد برای این کار انتخاب شد.

این مسئول گفت: این زمین که حدود ۳۵ تا ۴۰ هکتار مساحت دارد، کاربری کشاورزی داشته، اما از آنجا که متعلق به خود شهرداری است مشکلی برای تغییر کاربری نداریم.

دارابی گفت: در حال حاضر مقدمات کار و تهیه نقشه و نیز هماهنگی با سایر ادارات مانند سازمان جهاد کشاورزی در دستورکار قرار دارد تا تمام جوانب کار مورد بررسی قرار گرفته و مشکلی بعدا ایجاد نشود.

رییس سازمان مشاغل شهری شهرداری کرمانشاه گفت: با راه اندازی این شهرک با توجه به وسعت آن به نظر می‌رسد می‌توان تمام ضایعاتی‌های شهر را جمع کرده و در این شهرک مستقر کرد.

به گفته دارابی، حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ ضایعاتی در حال حاضر در سطح شهر کرمانشاه فعالیت دارند.

دارابی گفت: در صورت شروع به کار پروژه، به نظر می‌رسد می‌توان ظرف سه تا چهار ماه این شهرک را به بهره برداری رساند.

دارابی با بیان اینکه از ظرفیت بخش خصوصی برای راه اندازی این شهرک استفاده می‌شود، گفت: در حال حاضر سرمایه گذارانی برای این پروژه پای کارند که به محض فراخوان سرمایه گذاری برای انجام آن اعلام آمادگی خواهند کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار