افزایش ۱۰۵ درصدی پرداخت زکات در شهرستان خلخال

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال از افزایش ۱۰۵ درصدی میزان زکات جمع‌آوری شده در این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

منوچهر گنجی اظهار کرد: سال گذشته مردم خلخال هشت میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال زکات فطریه و مال پرداخت کردند که این میزان در مقایسه با مجموع زکات مال وفطریه جمع آوری شده در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۵ درصد افزایش یافته است.

او اضافه کرد: سال گذشته هم تعهد خلخال جمع‌آوری هشت میلیارد و ۱۷۷ میلیون ریال زکات فطریه ومال از سوی مرکز استان تعیین شده بود که میزان زکات مال جمع‌آوری شده از مردم منطقه هشت میلیارد و ۶۷۷ میلیون ریال بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی خلخال گفت: سهم منظور شده برای جمع‌آوری زکات فطریه امسال خلخال نیز ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده که با توجه به افزایش سالانه میزان زکات فطریه در منطقه پیش‌بینی می‌شود امسال نیز میزان زکات جمع‌آوری شده همانند سال‌های قبل افزایش یابد.

گنجی ادامه داد: در سال‌های اخیر با ترویج فرهنگ احیای زکات در شهرستان میزان زکات مال پرداخت شده از سوی کشاورزان، باغداران و زارعان منطقه هر سال نسبت به سال ما قبل آن افزایش یافته است.

او بیان کرد: زکات پرداخت شده از سوی اهالی هر روستا پس از جمع‌آوری برای عمران و آبادانی آن روستا بازگشت داده می‌شود و اعتباراتی نیز به عنوان تشویق اهالی روستا‌های پرداخت کننده زکات نیز درنظر گرفته می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی خلخال یادآورشد: صندوق‌های جمع‌آوری زکات مربوط به نهاد‌های حمایتی و موسسات خیریه زیرنظر شورای زکات در مقابل مساجد خلخال و در عید سعید فطر جانمایی شده و زکات فطریه جمع‌آوری شده پس از بازشماری با نظر امام جمعه و رئیس شورای زکات در اختیار فقرا و نیازمندان جامعه قرار خواهد گرفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.