وجود شفافیت اقتصادی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: استفاده از روش نوین تبصره ماده ۱۰۰ برای پرداخت مالیات نشان‌دهنده صداقت مودیان استان در اظهار و شفافیت اقتصادی دارد.

حمیدرضا منتظری با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی واحد‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ظرفیت برای اجرای شیوه‌نامه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی ایجاد شده است.

وی افزود: در عملکرد سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ استان در حوزه مالیات و ارائه سالنامه در استفاده از روش‌های نوین تبصره ماده ۱۰۰ رتبه نخست را کشف کرده و بیش از ۸۵ درصد مودیان مالیاتی این روش را برای پرداخت مالیات انتخاب کرده‌اند.

منتظری بیان کرد: استفاده از روش نوین تبصره ماده ۱۰۰ برای پرداخت مالیات نشان‌دهنده صداقت مودیان در اظهار و شفافیت اقتصادی دارد.

وی در خصوص اعتبار پروژه تونل فارسان به دشتک، توضیح داد: اعتبار این طرح حدود ۲۱۳ درصد تخصیص پیدا کرد.


بیشتر بخوانید


منتظری با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۱، ۱۳.۵ درصد و در رتبه سوم کشور قرار داشت، گفت: با اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال رتبه بیکاری استان در فصل زمستان به میزان ۹.۳ رسید و تک رقمی شد.

وی در خصوص اعتبارات سفر اول و دوم ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در سفر اول ریاست جمهوری به استان ۱۳ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان برای استان مصوب شد و طی سه سال به استان باید تخصیص پیدا می‌کرد، در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰ درصد، سال ۱۴۰۲ حدو ۳۵ درصد و در سال جاری باید ۱۵ درصد باقیمانده تخصیص پیدا کند.

منتظری اضافه کرد: در سفر دوم ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری ۱۰ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب شد که در سال‌جاری و سال آینده باید این اعتبارات به استان اختصاص پیدا کند، اعتبارات در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته افزایش پیدا کرد و تخصیص ۱۱۰ درصدی داشت.

وی ادامه داد: این استان در جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری رتبه دوم در کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار