بلاروس آمادگی خود را برای جنگ در بحبوحه تشدید تنش‌ها اعلام کرد

رئیس‌جمهور بلاروس اعلام کرد این کشور در بحبوحه تنش‌های منطقه‌ای قوانینی را وضع کرده است که آمادگی دفاع آن و توان نظامی‌اش را بهبود می‌بخشد.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، با افزایش تنش‌ها در بحبوحه درگیری‌های جاری در اوکراین، اعلام کرد که کشورش برای جنگ آماده می‌شود. این اظهارات لوکاشنکو پس از امضای قانونی است که به زندانیان اجازه می‌دهد به ارتش ملحق شوند و به شهروندان اجازه می‌دهد تا از طریق پیام برای خدمت سربازی استخدام شدند.

به گزارش نیوزمکس، لوکاشنکو در سخنرانی خود برای ساکنان شهر مرزی گرودنو آشکارا آمادگی بلاروس برای درگیری را تایید و بر موقعیت استراتژیک و تعهد بلاروس به تقویت توان دفاعی خود در پاسخ به درگیری منطقه‌ای تاکید کرد.

از سویی دیگر تصمیم بلاروس برای تعلیق مشارکت خود در پیمان نیرو‌های مسلح متعارف در اروپا، نگرانی‌هایی را در میان کشور‌های غربی برانگیخته است و تحلیلگران اعلام کردند که مینسک قصد دارد خود را به عنوان یک بازیگر نظامی قدرتمند در منطقه یورو آتلانتیک معرفی کند. این اقدام بر اتحاد نزدیک لوکاشنکو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و نقش بلاروس به عنوان متحد کلیدی روسیه در میان تنش‌های ژئوپلیتیکی تاکید می‌کند.

در همین حال کشورهای همسایه عضو ناتو و اتحادیه اروپا مانند لهستان و لیتوانی به اقدامات بلاروس با تقویت مرز‌های خود از جمله سنگر‌ها و موانع ضد تانک پاسخ داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
همه کشورای جدا شده از شوروی باید تا دیر نشده فورا به شوروی برگردن والا آمریکا همه اشون رو به جنگ با روسیه میکشونه
آخرین اخبار