نصب و راه اندازی ۱۰ رادار هواشناسی در کشور

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: تا به امروز ۱۰ رادار هواشناسی نصب و راه اندازی کرده ایم و در حال حاضر نیاز به ۲۶ رادار هواشناسی در کشور داریم.

سحر تاجبخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه در نوروز امسال دو سیستم فعال بارشی در آغاز و اواخر هفته اول نوروز وارد کشور شد و اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفت و هشدارهای مرتبط صادر شد گفت: حدود ۲۰۰۰ نفر طی این مدت مشغول خدمت‌رسانی بودند تا داده‌های هواشناسی و اطلاعات لازم در اختیار دستگاه‌ها و مردم قرار گیرد.

رییس سازمان هواشناسی اضافه کرد: حدود ۱۷ هزار محصول مختلف در حوزه‌هایی مانند هوانوردی، کشاورزی و دریایی تولید کردیم. هشدارهای روزانه نیز صادر شد.

وی تاکید کرد: مردم با توجه به هشدارهای هواشناسی با ما همکاری بسیار ارزشمندی کردند که موجب کاهش تلفات مخاطراتی مانند سیل شد.

تاجبخش اضافه کرد:بیش از ۲۰۰ هزار گزارش و داده‌های هواشناسی از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین تولید کردیم.

وی با بیان اینکه  در فاز اول به ۲۶ رادار باندx نیاز داریم. ۱۰ رادار تاکنون نصب و راه‌اندازی شده است. خرید دو رادار را سال گذشته قرارداد بستیم اما به علت مسایلی مانند تحریم تحویل آن‌ها حدود یک سال و نیم به طول می‌انجامد گفت:  امسال هدف گذاری کرده ایم که دو رادار دیگر  را خریداری کنیم هرچند که با توجه به شرایط کنونی تامین رادار به‌سختی صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار