پیش بینی وجود بیش از ۶۰ مرکز خرید در سطح استان کرمانشاه

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت : امسال در راستای خرید تضمینی گندم از کشاورزان، بیش از ۶۰ مرکز خرید در سطح استان پیش‌بینی شده است.

علی ملکشاهی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت : با توجه به نزدیکی فصل برداشت گندم از مزارع مناطق گرمسیر استان کرمانشاه تمامی تمهیدات لازم به منظور آغاز خرید تضمینی گندم از کشاورزان در نظر گرفته شده است.

وی، از آغاز برداشت گندم در نیمه دوم ازدیبهشت‌ماه از اراضی شهرستان قصرشیرین و سومار خبر داد و افزود: طبق پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی و با توجه بارش مناسب رحمت الهی امسال همچون سال گذشته آمادگی خرید بیش از ۸۰۰ هزار تن از گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هم‌استانی را داریم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: با تعیین اعضا کمیته خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی، جلسات این کمیته آغاز و تمامی مقدمات امور از جمله تعیین مراکز خرید تضمینی، استاندارد‌سازی باسکول‌ها، مراحل عقد قرارداد با مراکز خرید تضمینی، تعیین عاملین تشخیص و ذی‌حساب، تعیین ناظرین فنی، تجهیز آزمایشگاه گندم در تمامی مراکز خرید تضمینی، نصب دوربین‌های مدار بسته و ... جهت بیش از ۶۰ مرکز خرید تعیین شده در سطح استان کرمانشاه در حال انجام است.

وی طبق اعلام نظر اولیه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، قیمت مصوب خرید تضمینی گندم جهت فصل زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم گندم اعلام کرد و گفت: با تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی دولتی، مطالبات کشاورزان در کمترین زمان ممکن توسط بانک کشاورزی به حساب این قشر زحمتکش واریز خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار