سرقت ۹۵۰ میلیون ریالی درفضای مجازی با سهل انگاری یک مدیر

رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: سهل‌انگاری یک مدیر در استان، باعث سرقت ۹۵۰ میلیون ریال از حساب یکی از مخاطبین و اکثر مخاطبان وی شد.

سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتای استان یزد اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه ادله قانونی مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ ۹۵۰ میلیون ریال از حسابش، موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. 

وی افزود: در اظهارات اولیه، شاکی اعلام کرد که یک پیامک یارانه معیشتی از طرف یکی از مدیران استان دریافت کرده و پس از کلیک بر روی لینک و وارد کردن اطلاعات، مبلغ ۹۵۰ میلیون ریال از حسابش برداشت شده است. 

رئیس پلیس فتای استان یزد با بیان اینکه اکثر مخاطبان این مدیر به دام کلاهبرداری افتادند گفت: با اقدام به موقع مرکز فوریت‌های سایبری، مبلغ سرقت شده از حساب شاکی که به چند حساب دیگر انتقال داده شده بود، مسدود و به حساب او بازگشت داده شد. 

وی هشدار داد: این موضوع نشان می‌دهد که هنگام دریافت پیامک حتی از نزدیکترین افراد و حتی افراد سرشناس هم باید محتاط باشیم و به هیچ عنوان بر روی لینک‌های دریافتی کلیک نکنیم. 

ابوالحسینی به شهروندان توصیه کرد؛ مردم در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان استفاده کنند و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی برای رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار