امام جمعه اراک:

ملت ایران با قدرت از ارزش‌های انقلابی خود دفاع می‌کند

امام جمعه اراک گفت: ملت ایران با قدرت از ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی خود دفاع می‌کند.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلی بیت‌المقدس اراک، افزود: حضور پرشور و آگاهانه ملت ایران به خصوص مردم مومن استان مرکزی در راهپیمایی روز جهانی قدس بیانگر پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد: ملت ایران در روز قدس حماسه‌ای دیگر خلق کرد و رسانه‌های غربی باید حضور حماسی مردم در در راهپیمایی این روز را منعکس می‌کردند تا جهانیان عظمت، وحدت و پایبندی ملت ایران به آرمان‌های انقلاب و حمایت آنها از ملت فلسطین را ببینند.

پیامبر گرامی اسلام واسطه رحمت الهی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی پیامبر گرامی اسلام را واسطه رحمت الهی عنوان کرد و گفت: هر چه آثار رحمت قبل و بعد از اسلام است همه به وجود پرفیض نورانی رسول الله است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: وجود رسول گرامی اسلام محور حیات ابدی و سرشار از نور بینایی است. نوری که بر هر دیده بنشیند، بصیرت می‌بخشد، زیرا که آراسته به وحی است و همچون خورشید بر بلندای آسمان به هر جانب دامن می‌گسترد و چراغ این جهان و آن جهان است.

وی اظهار کرد: حضرت محمد (ص) شخصیتی صلح جو، عالم گیر و نامحدود دارد به طوری که بسیاری از شاعران، نویسندگان و دانشمندان جهان بر این اعتقاداند که حضرت محمد (ص)‌تن‌ها مرد تاریخ است که با اخلاق نیکو پیروان بسیاری را جذب نمود.

تلاش برای حفظ دستاورد‌های ماه مبارک رمضان

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: ماه مبارک رمضان یک دوره زمانی برای معرفت الهی بود که امیدواریم مردم مسلمان از تمامی برکات آن بهره‌مند شده باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: همه باید شکرگزار خداوند باشیم که عمر دوباره‌ای عنایت شد تا در ضیافت الهی ماه مبارک رمضان شرکت کنیم که بدون تردید هرکدام از افراد به اندازه ظرفیت خود از آثار این ماه بهره‌مند می‌شوند.

ضرورت بالا بردن ضریب امنیت مرز‌ها

امام جمعه اراک ضمن گرامیداشت یاد شهدای اخیر در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و حوادث تروریستی در راسک و چابهار، گفت: دستگاه‌های امنیتی وظیفه دارند ضریب آمادگی خود را در جهت صیانت از مرز‌ها افزایش دهند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: دشمنان نظام اسلامی و در صدر آنها آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می‌کنند، بنابراین نیرو‌های نظامی و امنیتی باید همواره نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.