بیش از ۱۷ هزار نفر در تعاونی‌های زنجان اشتغال دارند

سرپرست امور تعاون اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: در زمان حاضر ۱۷ هزار و ۷۶۷ نفر در هزار و ۳۴۷ شرکت تعاونی فعال در این استان اشتغال دارند.

فیروز معتمدی سرپرست امور تعاون اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی زنجان با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار نفر در تعاونی‌های زنجان اشتغال دارند گفت: در مجموع حدود پنج هزار تعاونی در استان زنجان به ثبت رسیده که از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۴ مورد غیر فعال و راکد بوده و هزار و ۳۴۷ تعاونی فعال است.

وی ادامه داد: مابقی شرکت های تعاونی طبق قانون و یا به سر آمدن موعد فعالیتشان، منحل شد.

معتمدی با بیان اینکه جهت‌گیری حرکت و فعالیت تعاونی‌های استان به سمت حلقه های مفقوده ارزش آفرین به ویژه در بخش خدمات است، اظهار کرد: رسته‌های فعالیت در این خصوص شامل بازاریابی و تامین مالی است و ما تلاش داریم با هدایت تعاونی‌ها به این سمت زمینه ارزش آفرینی در آنها ایجاد شود.

وی مهمترین چالش ها و مشکلات پیش روی توسعه بخش تعاونی را ترویج نشدن فرهنگ تعاون در سطح جامعه دانست و گفت: وقتی سخن از نقش ۲۵ درصدی بخش تعاونی در اقتصاد کشور به میان می آید، باید همه دستگاه های اجرایی و سازمان های مسئول به وظیفه خود عمل کنند.

سرپرست امور تعاون اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: در راستای تحقق شعار سال، ‌ احیای تعاونی‌های غیرفعال استان و بازگشت آنها به چرخه تولید از طریق حمایت های بلاعوض و نیز پرداخت تسهیلات تکلیفی در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب ها: اشتغال ، تعاونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.