استاندار سیستان و بلوچستان:

سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشورهای همسایه توسعه یابد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما با کشور پاکستان به دلیل همجواری و اشتراکات قومی و مذهبی همواره در ارتباط هستیم و این ارتباط باید با سرمایه گذاری‌های مشترک با این کشور توسعه پیدا کند.

 محمد کرمی  در نشست با تعدادی از تجار و اعضای اتاق بازرگانی استان که در محل پایانه مرزی میرجاوه برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت اظهار کرد: سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه اقتصادی انجام شد که امیدواریم در سال جدید اقدامات بهتری در جهت عمل به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) انجام دهیم.

وی افزود: سیستان و بلوچستان پیشانی ورودی جمهوری اسلامی ایران است بنابراین باید اقداماتی متناسب با شرایط استان انجام دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خوشبختانه در ورود و خروج مرزها یک هماهنگی مطلوب بین دستگاه های ذیربط برقرار شده که نشان از قدرت در تصمیم گیری ها دارد.

وی ادامه داد: ما همواره با پاکستان در ارتباطیم و این ارتباط باید با سرمایه گذاری های مشترک توسعه پیدا کند.

کرمی خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه تمام در استان جزو خسارات به شمار می‌روند چرا که موجب کاهش بهره‌وری خواهد شد.

وی تصریح کرد: واگذاری هر یک از فعالیت‌های اقتصادی به پیمانکاران مستلزم زمان بندی دقیق است و با ترک تشریفات باید به سرعت پیش برود.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: پایانه مرزی میلک باید به سرعت رشد پیدا کند و روزانه هزاران دستگاه از این پایانه تردد و آسیای میانه و چین از این طریق به دریا متصل شود.

وی تصریح کرد: مرز باید به مرکز صادرات و واردات تبدیل شود و در این راستا باید از ظرفیت جوانان و نوجوانان و ایده‌های خلاق آنها برای توسعه تجارت بهره‌گیری کرد.

کرمی ادامه داد: مشارکت مردم اهمیت به سزایی دارد چرا که مردم قدرت عظیمی در اقتصاد محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: مشکل بیکاری باید از جامعه برطرف چرا که تمام معضلات اجتماعی از همین موضوع نشات می‌گیرد بنابراین باید فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: واردات به استان باید به گونه‌ای باشد که با افزایش ارزش افزوده مجدد به سایر کشورها صادر شود.

وی ادامه داد: فعالیت مرز ها باید به صورت شبانه روزی شود همچنین بازارچه های محلی نیز فعال شدند که تاثیر فراوانی در توسعه صادرات و واردات دارد.

کرمی تاکید کرد: امروز شاهدیم که قدرت‌های استکباری نمی‌خواهند پیشرفت و توسعه سیستان و بلوچستان را ببینند به همین دلیل از هر راهی دست به خرابکاری و ایجاد ناامنی می‌زنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار