یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند

معاون دادستان قم از اشتغال به کار یک‌هزار و ۶۸۲ نفر از زندانیان در استان خبر داد و گفت: حرفه آموزی و اشتغال زندانیان در کاهش احتمال ارتکاب مجدد جرم موثر است.

 محمد مهدی رحیمی روز دوشنبه گفت: در راستای تحقق سند تحول قضایی، ساماندهی اشتغال زندانیان در چهار محور اشتغال داخل زندان، اشتغال در زندان باز، اشتغال پس از خروج و اشتغال خانواده‌های زندانیان تدوین و اجرا شده‌است.

معاون دادستان قم با اشاره به اهمیت حرفه آموزی و اشتغال زندانیان گفت: در این طرح که به همت واحد نظارت بر امور زندان‌های قم تدوین و اجرا شده‌است، کلیه زندانیان برای استفاده از امتیازات قانونی باید مشغول آموزش دوره‌های فنی و حرفه‌ای، فعالیت در کارگاه‌ها و اشتغال به کار باشند.

معاون دادستان قم با اشاره به اینکه در بخش اشتغال زندان باز، زندانیانی که مدت حبس پیش بینی شده در قانون را تحمل کرده و دارای شرایط ویژه به لحاظ سابقه اشتغال در زندان، امور فرهنگی و حسن اخلاق و عملکرد باشند با تأیید مقام قضایی در شرکت‌ها و کارگاه‌های طرف قرارداد با انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون مشغول به کار می‌گردند و دستمزدی که طبق ضوابط اداره کار دریافت می‌کنند به خانواده زندانیان و یا برای اخذ رضایت و رد مال شکات پرداخت می‌شود.

سرپرست اجرای احکام کیفری دادسرای قم گفت: سال گذشته یک‌هزار و ۱۹۳ زندانی در کارگاه‌های داخل زندان و ۴۸۹ زندانی در زندان‌های باز خارج از زندان مشغول به کار بوده‌اند.

رحیمی با اشاره به اینکه اشتغال پس از خروج زندانیانی که از زندان آزاد می‌شوند از دی ماه سال ۱۴۰۱ عملیاتی شده‌است گفت: هم اکنون ۴۰ نفر از زندانیان آزاد شده، به شرکت‌های طرف حساب با انجمن حمایت از زندانیان و یا بنیاد تعاون معرفی و مشغول به کار شده‌اند.

معاون دادستان قم، اشتغال خانواده‌های زندانیان را نیز از طرح‌های در دست اقدام واحد نظارت بر زندان‌های قم جهت تقویت بنیه مالی خانواده‌های زندانیان و اشتغال خانواده‌های آنها عنوان و ابراز امیدواری کرد: در سال جدید بتوان با استفاده از ظرفیت اماکن مقدس مثل بقاع متبرکه و مساجد و با استفاده از ظرفیت شرکت‌های خصوصی نسبت به حرفه آموزی و اشتغال خانواده‌های زندانیان اقدامات موثری انجام شـود.

برچسب ها: زندانی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار