اطلس دانش سنتی محیط‌زیست کشور تدوین می‌شود

معاون آموزش و مشارکت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست از تدوین اطلس دانش سنتی محیط‌زیست کشور خبر داد.

نورالله مرادی در آیین همایش ملی دانش سنتی در شهرکرد با بیان اینکه تدوین اطلس دانش سنتی محیط‌زیست کشور در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این اطلس به زودی تدوین و ارائه می‌شود.

وی افزود: تمدن ایرانی اسلامی از پیشینه بسیار بزرگی در حوزه دانشی و به ویژه دانش بومی و سنتی برخوردار است و از موضوعاتی که از همان ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم همواره مورد تاکید بوده است توجه به ویژگی‌ها و خرد بومی مناطق مختلف کشور است و بر اساس آن همایش دانش بومی را طراحی و میزبانی آن به چهارمحال و بختیاری که به لحاظ پیشینه و توان محققان غنی است، واگذار شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: برای اجرای این همایش طراحی خوبی در چهارمحال و بختیاری انجام شد و زوایای جدیدی از دانش پنهان و فراموش شده در حوزه محیط‌زیست استخراج شد که گواه آن مقالات متعددی است که به دبیرخانه همایش ارسال شده است.


بیشتر بخوانید


مرادی با اشاره به ارسال ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش، اظهار کرد: تلاش علمی محققان در این همایش نقطه آغازی است که بحث‌های توسعه‌ای مورد نظر رهبر معظم انقلاب محقق شود و اطلس دانش سنتی کشور در حوزه محیط زیست چراغ راه ما در این حوزه باشد.

وی با بیان اینکه ۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط‌زیست ویژه استان‌های کشور تدوین می‌شود، گفت: این مهم به زودی محقق می‌شود و اطلس دانش بومی کشور از مجموع پژوهش‌های این کتاب‌ها نهایی خواهد شد.

مرادی از تداوم در برگزاری همایش دانش سنتی محیط زیست خبر داد و افزود: این همایش به صورت دوسالانه ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه نهایت کاری که در سال‌های گذشته در حوزه دانش سنتی انجام شده بود تهیه یکی دو مورد بروشور بوده است، اظهار کرد: دانش سنتی محیط زیست موضوع بدیع و تازه‌ای است و این همایش فرصت خوبی فراهم کرده تا با هم افزایی سایر حوزه‌ها از جمله دانشگاه بتوان در حفظ محیط‌زیست گام‌های بیشتری برداشته شود.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار