ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه از ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر خبر داد و گفت : باز هم احتمال کاهش قیمت وجود دارد.

محمدسعید جعفری رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با بیان اینکه بازار طلا طی چند وقت اخیر نوسانات قابل توجهی را پشت سر گذاشته، گفت : بعد از چندین روز افت و خیز، اکنون دو روز است که بازار به ثبات رسیده و قیمت‌ها تغییر چندانی نداشته است.

وی از کاهش مختصر قیمت طلا نسبت به روز‌هایی که اوج نوسانات را داشتیم هم یاد کرد و ادامه داد: اینکه باز هم قیمت طلا کاهش یابد، به دو شاخص مهم قیمت جهانی و تحولات منطقه بستگی دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه معتقد است، چنانچه تحولات منطقه آرام شود، احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا تا حدود ۱۰ درصد دیگر هم وجود دارد، اما نباید منتظر کاهش چندان چشمگیر و محسوسی باشیم.

جعفری قیمت کنونی طلا در کشور را متناسب با نرخ ارز و قیمت جهانی آن واقعی دانست و اظهار کرد:، اما سکه تمام بهار طرح جدید هنوز حدود شش تا هفت میلیون تومان حباب دارد.

وی درباره اینکه قیمت طلا تا پایان امسال چطور پیش‌بینی می‌شود نیز خاطرنشان کرد: پیش‌بینی اکثر کارشناسان بر این است که قیمت جهانی هر اُنس طلا تا پایان امسال به حدود سه هزار دلار برسد و از همین رو در داخل کشور نیز به تبع بازار‌های جهانی، روند افزایشی، اما با شیب آرام پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه درباره وضعیت خرید و فروش طلا در بازار نیز یادآور شد: با اوج گرفتن نوسانات شاهد کاهش استقبال مردم از خرید طلا بودیم و اکنون که بازار به ثبات رسیده قیمت‌ها بالا بوده و از قدرت خرید بسیاری از مردم خارج است، از همین رو ثبات و روند کاهشی قیمت‌ها هم تاثیر چندانی بر رونق بازار نداشته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کدام ثبات ؟ طلا ۳۹۰۰۰۰۰
آخرین اخبار