گشایش نخستین و بزرگترین رویداد دانش آموزی در ارومیه

نمایشگاه اختراعات، ابتکارات، نوآوری‌ها و دستاورد‌های دانش آموزان شمال غرب کشور در ارومیه افتتاح شد.

 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، در حاشیه نمایشگاه اختراعات، ابتکارات، نوآوری‌ها و دستاورد‌های دانش آموزان شمال غرب کشور در ارومیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: رویداد بزرگ دانش آموزی در سه محور دانش آموزی، مدرسه‌ای و معلمی در استان توسط آموزش و پرورش با همکاری و مشارکت سپاه شهدا، بنیاد نخبگان، خانه خلاق، شهرداری و دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی در ارومیه در حال برگزاری است.

افشین سنایی گفت: دانش آموزان با حضور در این رویداد دستاورد‌ها و ایده‌های خلاق و معلمین تجارب در زمینه تولید محتوا و تدریس‌های برتر خود را در معرض عموم مردم قرار داده و همچنین مسابقات رباتیک، هوش مصنوعی، کدنویسی و بازی‌های رایانه‌ای در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این رویداد، شناسایی استعداد‌های دانش آموزان در ابعاد مختلف شناختی، فکری، روحی، هیجانی، تقویت نشاط، پویایی و ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان و همچنین تقویت مهارت‌های کارآفرینی، سواد علمی، زیست محیطی، زیبا شناختی، سواد رسانه‌ای و تبدیل ایده به محصول و تقویت پشتیبانی از آن می‌باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی چشم انداز برگزاری چنین رویداد‌هایی باعث هدایت و حمایت از طرح‌ها و ایده‌های ارایه شده، شناسایی دبیران مجرب و با ایده، استفاده به عنوان هیات علمی در دوره‌های توانمندسازی و همچنین معرفی تیم‌های منتخب به مسابقات ملی دانست.

حمایت مادی و معنوی از ایده‌ها و هدایت تحصیلی و انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی از دیگر اهداف رویداد بزرگ دانش آموزی است.

نمایشگاه اختراعات، ابتکارات، نوآوری‌ها و دستاورد‌های دانش آموزان شمال غرب کشور در محل نمایشگاه‌های پارک جنگلی ارومیه برپا شده و تا نوزدهم اردیبهشت ماه برای بازدید عموم دایر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.