اهمیت دور دوم انتخابات کمتر از مرحله اول نیست

امام جمعه کرج به انتخابات امروز اشاره کرد و گفت: انتخابات مجموعه متصلی است که مرحله دوم تکمیل کننده مرحله اول است.

 آیت الله حسینی همدانی گفت: انتخاب مجموعه متصلی است که مرحله دوم تکمیل کننده مرحله اول است، مرحله دوم اهمیتش از مرحله اول کمتر نیست و باید توجه داشته باشیم فرد اصلح را انتخاب کنیم چرا که در قیامت برای انتخاب خودباید پاسخگو باشیم.

آیت الله حسینی همدانی در خصوص محور مقاومت در خطبه‌های امروز گفت: امروز شاهد این هستیم که صلح ابراهیم که صهیونیست‌ها تلاش داشتند بر اساس آن نفوذ شرکت‌های سرمایه‌گذاریی‌شان را در کشور‌های خلیج فارس افزایش دهند کمرنگ شده و با عملیات طوفان الاقصی کشور‌های همسایه تصمیم گرفتند روابطشان را با اسرائیل کمرنگ و ارتباطشان را با ایران بیشتر کنند بعد از نسل کشی گسترده در غزه نگاه دنیا به این رژیم نسبتاً اصلاح شدو آن ها فهمیدند عادی‌سازی روابط برای آن ها مصونیت ایجاد نمی‌کند.

امام جمعه کرج گفت: آن چیزی که این روز‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اعلام موجودیت مقاومت اسلامی بحرین است که حمله پهپادی به سرزمین‌های غصب شده را انجام دادند و بحرینی که دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب بود حالا مقاومت اسلامی در آن ایجاد شده و این یعنی بی‌حیثیتی رژیم غاصب در حال تکمیل شدن است. 

آیت الله حسینی همدانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کرج به آغاز دهه کرامت که ازمیلاد حضرت فاطمه معصومه (ع) آغاز و تا میلاد شمس الشموس ادامه دارد اشاره کرد و روز میلاد فاطمه معصومه، روز دختر و دهه کرامت را به تمام دوستداران امامت و ولایت تبریک گفت.

آیت الله حسینی همدانی با بیان این که روز ولادت حضرت معصومه که در دامان امامت و ولایت پرورش یافته بهترین بهانه است تا روز ملی دختران نامیده شود افزود: دختران در فرهنگ ایرانی اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند از این رو مستکبرین به ویژه غربی‌ها جهت سقوط جوامع اسلامی برنامه‌های مدونی برای منحرف کردن عقیده و تفکر دختران به عنوان مادران آینده که قرار است از دامن آنها مردان به معراج بروند را برنامه‌ریزی کرده‌اند تا جایگاه دختران را از بین ببرند و با ادعایی بی اساس نقش دختران را در تمدن سازی و فرهنگسازی از بین ببرند.

خطیب جمعه کرج گفت:به برکت نظام اسلام بحث شناساندن شخصیت‌های معنوی مثل زینب کبری و فاطمه معصومه علی السلام به طور جدی در جامعه مطرح شده و در حال حاضر به شکل گفتمان درآمده و این در حالی است که غرب با نام فمنیسم و انقلاب جنسی در حال نابود کردن نقش زنان در جامعه هست و عده‌ای غرب زده در کشور ما به دنبال بهانه هستند تا با شعار‌هایی مثل زن آزادی زندگی ساختار‌های اصیل بانوان را از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: الگوپذیری هویت بخش جامعه است و امروز وظیفه زنان مسلمان این است که هویت زن اسلامی را چنان توسعه دهند که چشم جهان را به خود جلب کند. 

خطیب جمعه کرج با بیان این که دختران باید بدانند که مسئولیتشان چه چیزی است افزود: کرامت از آن دخترانی است که مسئولیت خود را درک می‌کنند دختران باید بدانند که محور خانواده هستند و خانواده را مهم‌ترین مسئولیت از هر مسئولیت دیگر بدانند البته این معنایش به آن نیست که باید خانه نشین باشند. دختران باید آگاه باشند که در زمین دشمن بازی نکنند چرا که دسیسه‌ها و دشمنی‌ها بسیار زیاد است. 

نماینده ولی فقیه با اشاره به روز بزرگداشت فردوسی و بزرگداشت زبان فارسی گفت: زبان فارسی از بزرگترین زبان‌های دنیاست و از مولفه‌های هویت ملی است و زبان فارسی علاوه بر قدمت این زبان گستردگی و وسعت هم دارد و صد‌ها هزار نسخه کتاب‌ها به زبان فارسی در کتابخانه‌های دنیا موجود است زبان فارسی زبان دوم اسلام نیز می‌باشد و امروز دشمنان سعی دارند از زبان فارسی به عنوان حربه‌ای برای اختلاف بین اقوام ایرانی استفاده کنند که البته مردم ما بصیرت دارند، اما مسئولان باید دقت داشته باشند به ویژه در صدا و سیما و در جا‌های مختلف مراقبت کنند تا از اصطلاحات غیر از زبان فارسی استفاده نشود.

امام جمعه کرج در ادامه افزود: زبان فارسی پیام آرمان‌های انقلاب را به مردم آزاده جهان رسانده و ما باید تلاش کنیم تا نفوذ زبان فارسی در سراسر جهان گسترش یابد و زبان فارسی را به عنوان زبان معیار حفظ کنیم و این تحقق اقتدار ملی است.

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.