۲۱ درصد مدارس قم نیازمند تخریب و بازسازی است

مدیرکل نوسازی مدارس قم گفت: هم اینک حدود ۲۱ درصد مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

احمدرضا اجتهادی گفت: این مدارس با توجه به آیین‌نامه و دستورالعمل‌هایی که به لحاظ سازه‌ای وجود دارد، در لیست تخریب و بازسازی قرار گرفته است، وگرنه مدارس مشکلی ندارند و در حال استفاده هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس قم عنوان کرد: اغلب مدارسی که مشکلات جزیی یا سازه‌ای داشته باشند، از سوی نواحی آموزش‌وپرورش معرفی می‌شوند و اداره کل نوسازی نیز عملیات تخریب و بازسازی مدارس را پیگیری می‌کند.

او ادامه داد: سال گذشته سه مدرسه از جمله هنرستان امام رضا (ع) در منطقه ۱۵ خرداد و مدرسه حاجیه خانم راقش در منطقه قلعه کامکار تخریب و بازسازی شدند.

به گفته اجتهادی، امسال نیز چند مدرسه‌ای که در سطح استان از لحاظ سازه‌ای مشکل دارد، تخریب و بازسازی خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس قم بیان کرد: سال گذشته ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در این استان ساخته و به بهره‌برداری رسید.

اجتهادی افزود: این تعداد فضای آموزشی شامل ۲۴۰ کلاس درس با زیربنای ۴۴ هزار و ۹۵۰ مترمربع می‌باشد که در اختیار دانش‌آموزان استان قم قرار گرفته‌است.

 او ادامه داد:۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.