طرح «فتحان» در آذربایجان غربی اجرایی می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: امسال طرح فتحان در حوزه جمعیت و فرزند آوری در استان اجرایی می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در نخستین جلسه شورای اندیشه ورزی جمعیت استان که در سالن شهید نیکخواه استانداری برگزار شد گفت: طرح فتحان که در حوزه جمعیت و فرزند آوری در ذیل وزارت کشور بوده، امسال شاهد اجرایی شدن آن در آذربایجان غربی خواهیم بود.

نیره الهامی گفت: توسعه مشارکت بانوان در حوزه‌های پیشران و مزیت دار، زیربنای برنامه‌های حوزه زنان و خانواده بشمار می‌رود و نمونه آن "طرح اجتماعی فتحان" است که با دو بال حمایتیِ "نهاد حاکمیتی" و "حاکمیت مردمی" برای جوان سازی جمعیت، همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان غربی نیز همزمان با هفته ملی جمعیت اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در موضوع جمعیت تحلیل شناسنامه‌های جمعیتی هر شهرستان انجام شده است افزود: طرح فتحان (فرزندان تحول آفرین ایران) امسال، در سطح تمامی شهرستان‌های استان در راستای جوان سازی جمعیت اجرا خواهد شد.

الهامی عنوان کرد: این رویداد در مسیر مردمی سازی برای تحقق طرح جوانی جمعیت در استان‌ها اجرایی خواهد شد و دامنه آن تا روستا‌ها را نیز در برخواهد گرفت.

الهامی اظهار داشت: در این طرح دهیاران، بخش داران و فرمانداران و در واقع تمام کسانی که با جمعیت و مردم فعالیت می‌کنند در آزمون‌های خاصی شرکت کرده و سپس طرح را اجرا خواهند کرد.

وی با بیان اهمیت توجه به جوانی جمعیت اضافه کرد: از سال ۱۴۰۰ که قانون جوانی جمعیت ابلاغ شد در ۳ حوزه هشیار سازی، جبهه سازی و زیر ساختی و حل راهبردی فعالیت‌های امور زنان انجام گرفت.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در تشریح برنامه‌های هفته ملی جمعیت امسال گفت: یکی از برنامه‌های شاخص هفته جمعیت جشن خانواده‌های باشکوه دارای فرزند چند قلو، بوده و رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت، پیاده روی خانوادگی و افتتاح اتاق وضعیت جمعیت استان، از برنامه‌های دیگر اجرایی در این هفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.