۲۳ پروژه کتابخانه‌ای در خراسان جنوبی نیمه تمام است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: ۲۳ پروژه کتابخانه‌ای با پیشرفت فیزیکی سه تا ۹۸ درصد در استان نیمه تمام است که تکمیل آنها بیش از ۲ هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

 حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: این پروژه‌ها ۲۰ هزار و ۱۴۶ متر مربع زیربنا دارند که اغلب آنها در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، بشرویه، سربیشه، زیرکوه و نهبندان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار به این پروژه‌ها تخصیص داده شد افزود: مجری ۲۰ پروژه سازمان بسیج سازندگی، ۲ پروژه نهاد کتابخانه‌های عمومی و یک پروژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی به برخی از این پروژه‌ها اشاره کرد و بیان کرد: ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند سال ۱۳۹۰ با زیربنای ۱۱ هزار متر مربع آغاز شد، اما سه درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اعتبار مورد نیاز این پروژه را ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد و گفت: سال‌ها قبل زمین این پروژه واگذار شد، اما اعتبار اختصاصی آن تاکنون صفر بوده و نیازمند تامین اعتبار ملی است.

حاجی اظهار کرد: عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی قاین با ۲ هزار و ۹۵۰ متر مربع نیز سال ۱۳۸۸ شروع شد که تاکنون به ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی گفت: سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به این پروژه اختصاص یافت و تکمیل آن به ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی عنوان کرد: پروژه کتابخانه روستای کرغند قاین نیز سال ۱۴۰۰ در زمینی با زیربنای ۲۰۰ متر مربع شروع شد و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل نیازمند ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی گفت: همچنین کتابخانه واعظ اسفدنی در شهرستان زیرکوه اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن نیازمند ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار است.

حاجی اشاره کرد: عملیات اجرایی سه کتابخانه اسفشاد، جوادالائمه قاین و گزیک درمیان هر کدام با متراژ ۲۰۰ متر مربع سال گذشته آغاز شد که برای تکمیل آنها بیش از ۵۷ میلیارد ریال باید هزینه شود.

وی با اشاره به پروژه در حال احداث کتابخانه آرین شهر با زیربنای ۲۰۰ متر مربع گفت: این پروژه اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سال گذشته پنج هزار و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار به آن تخصیص یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی عنوان کرد: طرح توسعه کتابخانه استاد سعیدی بیرجند با زیربنای ۲۸۶ متر مربع نیز سال ۱۳۹۵ آغاز شد و اکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: همچنین کتابخانه منطقه مرزی گزیک با ۲۰۰ متر مربع زیربنا اکنون ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد و سال گذشته یک میلیارد و ۸۰ میلیون ریال به این پروژه اختصاص یافت.

حاجی گفت: عملیات اجرایی کتابخانه عمومی قلم چی شهر فردوس نیز سال ۱۳۹۵ آغاز شد که به ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و سال گذشته ۲ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه که هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا دارد تخصیص یافت و برای تکمیل به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.