بهره برداری از راه آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: تا پایان سال در راستای تکمیل خدمات ترانزیتی و کریدورهای شمال و جنوب، راه آهن زاهدان _ چابهار به طول ۷۰۰ کیلومتر به بهره برداری می رسد.

سردار عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه  قرار سازندگی خاتم الانبیا  براساس اصل ۱۴۷ قانون اساسی تأسیس شد، گفت:  روند ساخت راه آهن چابهار به زاهدان به طول ۷۰۰ کیلومتر در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و پیشرفت بسیار خوبی داشته است و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

وی اظهار کرد: اثر گذاری این پروژه در بحث ترانزیت و حمل بار و مسافر بسیار بالا است و  با تکمیل این پروژه ریلی امکان حمل بار تا ۷و نیم میلیون تن و جابه جایی تا ۱۰۰هزار مسافر فراهم می شود.

عابد اظهار کرد: این پروژه در حال حاضر در سه شیفت در حال انجام است و زمینه برای حمل و ترانزیت با کشورهای از جمله چین و هند فراهم خواهد شد.

او بیان کرد: زمینه برای صدور خدمات فتی و مهندسی اقدام بسیار موثری را انجام داده ایم.

وی با اشاره به حضور موثر قرارگاه در پروژه‌های نفت و گاز گفت: قرارگاه سازندگی در پروژه‌های نفت و گاز از جمله پالایشگاه ستاره خلیج فارس، میدان پارس جنوبی حضور موثری داشته است.

وی افزود: میدان پارس جنوبی یکی از میدان های گازی بزرگ منطقه بوده است و به دلایل آنکه تحریم نبودیم اقدامات گسترده ای را در فازهای پارس جنوبی ۱۵ و۱۶ انجام دادیم و تکمیل این پروژه ها پایه ای شد برای فازهای تکمیل فازهای ۱۳، ۲۲ و ۲۴ شد.

  وی افزود: با تکمیل این پروژه ۱۷۰ میلیون متر مکعب گاز به شبکه کشور تزریق می‌شود‌.

او گفت: قرارگاه در حوزه‌های ساخت سد و تکمیل پروژه‌های آزاد راهی و راهی هم حضور موثری دارد‌.

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار