اجرای طرح جهش تولید در اراضی خراسان شمالی

سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال اجرای طرح افزایش تولید محصولاتی همچون گندم، جو، عدس، نخود و گیاهان دارویی است.

 

 

طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام در سطح ۲۰ هزار هکتار از دیمزار‌های استان در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اجرا می‌شود.

به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی استان این طرح در چهار پایگاه انتقال نوآوری در دیمزار‌های بجنورد، مانه، سملقان، شیروان و فاروج اجرا می‌شود.
به گفته محمد محمد زاده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این طرح ۱۵۹ دستگاه کارنده مستقیم با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان مشارکت کرد که کمک بسیار چشمگیری در کشت و کار اراضی دیم دارد.

این طرح برای کشت محصولات مهم و راهبردی از جمله گندم و جو، حبوبات، دانه‌های روغنی و در راستای تامین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال پایدار کشاورزان، استفاده بهینه از آب سبز و صرفه‌جویی در استفاده از منابع آبی با همکاری ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) و جهادکشاورزی در دست اجراست.

خراسان شمالی بیش از ۲۵۴ هزار هکتار اراضی زراعی دارد که از مجموع این میزان ۱۰۹ هزار و ۴۴۶ هکتار اراضی زراع آبی و ۱۴۴ هزار و ۵۵۶ هکتار اراضی دیم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.