تمایل به مصرف مواد مخدر در آذربایجان غربی نصف میانگین کشوری

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: آذربایجان‌غربی در همه شاخص‌ها به ویژه در نرخ شیوع اعتیاد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در دومین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت عمومی آذربایجان‌غربی  از جایگاه مطلوبی برخوردار بوده و  از میانگین کشوری پایین‌تر است که امید می‌رود روز به روز شاهد کاهش این شاخص در استان باشیم.

سردار اسکندر مومنی افزود: رویکرد مردمی در این زمینه و ساماندهی معتادان متجاهر مورد توجه دولت است و این افراد شهروندان ایرانی هستند و باید به این افراد کمک شود و در یک مکان امن نگهداری شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از جرائم عمومی با ساماندهی معتادان متجاهر کاهش می‌یابد، اظهار کرد: از نظر اجتماعی نیز ساماندهی تاثیر مهمی برجامعه دارد و از نظر احساس امنیت روانی هم موثر است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به فرهنگ غنی شهروندان آذربایجان غربی در پایبندی به قوانین ادامه داد: قرار گرفتن در شاخص‌های مطلوب در این زمینه بیانگر همکاری و تلاش همه مسوولان در این استان است.

سردار مومنی گفت: تمایل به مصرف مواد مخدر نیز در این استان نصف میانگین کشوری است که همه نشان از همت مسوولان در زمینه کار فرهنگی دارد.

وی افزود: در زمینه کشفیات مواد مخدر نیز آذربایجان غربی وضعیت افزایشی دارد که بیانگر تلاش مضاعف در این بخش است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: آمادگی مردم برای مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر نیز بالاست و گرایش به مصرف نیز بسیار پایین ارزیابی شده است که جای قدردانی از شهروندان و دستگاه‌ها دارد.

مومنی ادامه داد: در گفتگو با استاندار آذربایجان غربی مقرر شده تا تجهیزات کنترلی برای استان در سال جاری افزایش یابد و ۲ دستگاه آشکارساز خودرویی و کامیونی برای استان تامین شود و  ۲ مقر ایست بازرسی مشخص و نوسازی و تجهیز خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.