تنظیم آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود

معاون شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی، آبگذاری کانال‌های آبیاری مطابق نیاز آبی شالیزار‌های هر منطقه تنظیم می‌شود.

محمدجواد خانی پور، معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان گفت: با توجه پیش بینی و هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر بارش باران، به جهت جلوگیری از خسارت به شالیزار‌های استان و همچنین ذخیره سازی آب در مخزن سد، آبگذاری کلیه کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود از صبح امروز (دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه) مطابق نیاز آبی هر منطقه تنظیم می‌شود.

او با بیان اینکه برنامه آبگذاری کانال‌های آبیاری طبق برنامه برقرار خواهد بود، از کشاورزان گیلانی خواست با استفاده حداکثری از بارش‌های پیش رو برای انجام امور شالیکاری، تقویم زراعی را رعایت کرده و کار نشای برنج را انجام دهند.

معاون شرکت آب منطقه‌ای گیلان تصریح کرد: در صورت ضرورت، تغییرات برنامه‌های آبیاری متناسب با شرایط آب و هوایی و نیاز‌های احتمالی از طریق صدا و سیما و رسانه‌های عمومی اطلاع رسانی می‌شود.

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان

اداره کل هواشناسی گیلان در اطلاعیه‌ای از صدور هشدار سطح نارنجی مبنی بر تقویت سامانه بارشی و لزوم اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی خبر داد.

طبق این اطلاعیه، این سامانه بارشی از بعدازظهر امروز (دوشنبه ۲۴ اردیبهشت) در گیلان آغاز می‌شود و تا صبح فردا (سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه) در این استان ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جعفری
۰۸:۱۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام اداره ابیاری و استانداری هنوز آب رها شد در تاریخ 16اردیبهشت به روستاهای پایین دست گیلان نرسیده است لطفا یک نفر به داد روستایی پایین دست برسه هنوز اب سمت روستا ماشک سپهداری و ماشک تهرانچی و لفوت بالا و پایین ...... نرسیده لطفا چک کنید