نماینده سابق مجلس مغرب:

طوفان الاقصی، روایت‌های ۷۰ ساله رژیم صهیونیستی را بر باد داد

نماینده سابق مجلس مغرب در برنامه جهان امروز گفت عملیات طوفان الاقصی روایت‌های ۷۰ ساله رژیم صهیونیستی درباره فلسطین را بر باد داد.

عبدالعلی حامی‌الدین، استاد علوم سیاسی از مغرب و نماینده سابق مجلس مغرب تحولات روز‌های اخیر دانشگاه‌های آمریکا را پس از عملیات طوفان الاقصی، در برنامه شب گذشته جهان امروز شبکه خبر بررسی کرد.

وی گفت: در واقع آنچه امروزه در ایالت‌ها و دانشگاه‌های آمریکا و اروپا رخ می‌دهد یک تحول بزرگی است، زیرا حجم خشمی را نشان می‌دهد که نسبت به تجاوزات رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی علیه زنان و کودکان، اهداف غیرنظامی و بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد.

حامی‌الدین افزود: علاوه بر این، تظاهرات دانشجویان در دانشگاه‌های غربی منعکس کننده سقوط روایت صهیونیست‌ها است که همیشه تلاش می‌کنند این گونه اخبار و واقعیت‌ها را برای مردم آمریکا به ویژه دانشجویان وارونه سازی کنند. 

وی گفت: امروز می‌توانیم این را بگوییم که روایت‌های رژیم صهیونیستی طی ۷۰ سال گذشته به فضل عملیات طوفان‌الاقصی فرو ریخته و به سرانجام نرسیده و در نتیجه بصیرت و هوش مردم بازگشته است، هوشی که آنها سره را از ناسره تشخیص می‌دهند و به باطن حقایق انسانی و اخلاقی واقف می‌کند و از همین منظر جنایت‌های جنگی اخیر را محکوم می‌کنند.

استاد علوم سیاسی مغرب افزود: این حجم از واکنش و همبستگی را نسبت به مسئله فلسطین آن هم در مهمترین دانشگاه‌های آمریکا که طی ۴۰ یا حتی ۷۰ سال اخیر سکوت کرده بودند، نداشته‌ایم و دانشگاه‌های هاروارد و کلمبیا که می توانم بگویم نخبه پرور هستند و افرادی را تربیت می‌کنند که در ادامه تصمیم سازان و تصمیم گیران کشور‌ها هستند، اکنون این دانشگاه‌ها به محلی تبدیل شده‌اند که دشمن صهیونیست هدف اعتراض قرار گرفته است و انشاالله ما شاهد یک رویکرد متفاوت خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار