توزیع بیش از ۵ هزار تن انواع بذر اصلاح شده در استان قزوین

مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: ۲ هزار و ۸۳ تن بذر اصلاح شده تولید و فرآوری و ۳ هزار و ۱۸۳ تن بذر اصلاحی توزیع شده است.

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین از تولید، فرآوری و توزیع بیش از ۵ هزار تن انواع بذور اصلاح شده خبر داد و گفت: شبکه تعاون روستایی استان قزوین در راستای کیفی سازی بذر، پتانسیل و ظرفیت‌های بی نظیری دارد که این امر با کاهش ضرر‌های احتمالی در هنگام برداشت محصول به اقتصاد کشاورزان کمک خواهد کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه کشاورزان برای افزایش عملکرد در واحد سطح و جلوگیری از کاهش تولید از بذور بوجاری شده و ضدعفونی استفاده کنند، ادامه داد: ۲ هزار و ۸۳ تن بذر اصلاح شده تولید و فراوری و ۳ هزار و ۱۸۳ تن بذر اصلاحی توزیع شده است.

رحمانی اضافه کرد: بذر مرغوب و مناسب در ارتقای عملکرد محصولات کشاورزی نقش و تأثیر به‌سزایی دارد و در راستای کیفی سازی بذر، شبکه تعاون روستایی استان قزوین پتانسیل بالایی دارد.

وی یادآور شد: هدف از توزیع این نوع بذر بالا بردن ارزش کیفی و کمی محصولات کشاورزی است و بذر زمانی ارزش دارد که دارای صفات ارزشمند زراعی بوده و ارزش یک محصول گیاهی نیز به میزان قابل ملاحظه‌ای به کیفیت بذر بستگی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.