کوهنورد بیهوش در کوه‌های فارسبان نهاوند فوت کرد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند گفت: فرد میان‌سالی در کوه‌های منطقه فارسبان از توابع بخش خزل نهاوند بی‌هوش می‌شود و تلاش‌های عوامل امدادی برای احیای وی بی‌نتیجه می‌ماند و این فرد فوت می‌شود.

علی کیانی گفت: بر اساس اعلام گزارشی مبنی براینکه کوهنوردی در کوه‌های فارسبان بیهوش شده است و همنورد این فرد به مرکز کنترل عملیات EOC تماس گرفت و بلافاصله تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر به متشکل از ۷ نیروی امداد کوهستان با دو دستگاه خودرو آمبولانس و امدادی و تجهیزات لازم به منطقه اعزام شدند.

 کیانی بیان کرد: نجاتگران جمعیت هلال‌احمر با مشارکت اورژانس و عوامل انتظامی و همراهی مردم بومی منطقه پس از طی مسافتی سه ساعته به محل حادثه رسیدند.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد:عوامل امدادی و اورژانس با توجه به عدم علایم حیاتی شخص اقدام به انجام عملیات احیاء Cpr نموده که متاسفانه تلاش عوامل امدادی برای بازگرداندن این شخص بی نتیجه ماند.

وی گفت:این عملیات ۵ ساعته با انتقال و تحویل پیکر متوفی به عوامل قضایی به پایان رسید.

کیانی در خصوص حضور افراد در کوهستان گفت: از همه علاقه‌مندان به کوهنوردی درخواست داریم آموزش‌های امدادی را فرا گرفته تا در صورت لزوم بتوان اقدامات امدادی را به قید فوریت انجام داد. به تنهایی و بدون تجهیزات به کوهنوردی اقدام نکرده و ضمن داشتن آمادگی جسمی متناسب با کوهنوردی در صورت داشتن بیماری ضمن مشاوره با پزشک دارو‌های لازمه خود را همراه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.