در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حمله به رفح ننگ تاریخی برای ارتش صهیونیستی است

قنادباشی گفت: اقتصاد داخلی صهیونیست‌ها به هم ریخته و ارتش آنها دیگر توان حمله را ندارد و رفتن به رفح افتضاحی برای ارتش جنایتکار صهیونیستی است.

جعفر قنادباشی کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره حمله ارتش رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح اظهار کرد: اسرائیلی‌ها سعی کرده‌اند  اقدامات و جنایات و حمله خود به رفح را چراغ خاموش انجام دهند.

قنادباشی افزود: در خبرگزاری‌های جهانی چیزی به عنوان  آغاز حمله به رفح سخن گفته نمی‌شود و در این زمینه آمریکایی‌ها نیز به شدت همراهی می‌کنند. رسانه‌های آن‌ها از آغاز حمله به رفح سخن نمی‌گویند، اما حدود ۱۰ روز است که حمله آغاز شده و  بیش از ۱۵۰ هزار نفر به سمت شمال این منطقه حرکت کرده اند.

وی ادامه داد: برای آنکه این موضوع در سطح جهانی و رسانه‌ها مشخص و عیان نشود، به شمال و شهرک‌های اطراف شهر غزه هم حمله می‌کنند.

کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: در این زمینه مقداری فریب و پنهان کاری در عرصه نظامی و رسانه‌ای را شاهد هستیم که هم می‌خواهند حمله را انجام داده باشد و هم بتوانند برچسب حمله به رفح را از پیشانی خود پاک کنند.  

قناد باشی افزود: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند مطالبات جهانی برای پایان دادن حمایت‌هایشان از صهیونیست‌ها بیشتر شود. صهیونیست‌ها اقتصاد داخلی‌شان به هم ریخته و ارتش‌شان دیگر توان حمله را ندارد و رفتن به رفح افتضاحی برای آن‌ها بود.

او ادامه داد:حمله به مردم عادی در غزه که حتی خانه ندارند و در چادر زندگی می‌کنند، عجیب است و چیزی جزء جنایت نیست. این حمله برای یک ژنرال نظامی اسرائیلی یک حرکت خفت بار است  و ننگ این موضوع باید برای اسرائیلی‌ها شرمنده کننده باشد.

قنادباشی تصریح کرد: نتانیاهو می‌داند به محض پایان جنگ رفح، دولت او هم پایان پیدا می‌کند ؛لذا دولت او همه جوره به فکر ادامه جنایت‌ها در رفح و غزه است.

وی ادامه داد: تنها چیزی که صهیونیست‌ها را آزار می‌دهد انعکاس تصاویر کودکان و زنان و کشته شده در این عملیات‌ها است و می‌ترسند با این تصاویر احساسات تمام مردم جهان خصوصا، مردم در کشور‌ها همسایه جریحه دار شود و برای آن‌ها مشکلاتی ایجاد شود.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد:حمله به رفح مدلی کوچکی از جنگ در غزه است. صهیونیست‌ها عملیات در رفح را تا زمانی ادامه می‌دهند که بتوانند به یک پیروزی نسبی برسند و حداقل نگذارند باز هم حماس شکست سنگین دیگری را به آن‌ها بچشاند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۹:۰۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
خیلی عجیبه که یک کشوری که باندازه استان قم ایران هم نیست شصت ساله داره مدام از جهان اسلام و جهان عرب شکست‌های مفتضحانه و سنگین می خوره و بازهم روپاست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
اولا رژیم صهیونیستی یک کشور نیست یک قوم نژاد پرست وحشیه که به کمک یک قاره و آمریکا و کلی کشور خائن عربی پیشتیبانی میشه با وجود اینکه حداقل بیش از نیمی از کشورهای دنیا بهش کمک می کنند هنوز تو کشور فلسطین گیر افتاده و به اذن الهی از اونجا هم دارند مفتضحانه بیرون میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
واقعا اسرائیلیها ی تروریست اینقدر ابلهند با اینهمه شکست خودرا پیروز میدانند
آخرین اخبار