امروز؛ آخرین مهلت تبدیل مجوز کاغذی به الکترونیکی

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: امروز آخرین مهلت تبدیل مجوز کاغذی به الکترونیکی است.

هاشمی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: امروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه آخرین مهلت تبدیل مجوز کاغذی به الکترونیکی یکتا است.

او افزود: تبدیل مجوز کاغذی به الکترونیکی یکتا اقدامی است که در راستای سهولت ارائه مجوز‌های کسب و کار و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی انجام می‌گیرد؛ بنابراین تمامی دارندگان مجوز و پروانه کسب قدیمی، باید امروز و در آخرین روز مهلت انجام این کار؛ نسبت به تبدیل مجوز کاغذی خود به مجوز الکترونیک و دریافت شناسه یکتا، اقدام کنند.

هاشمی گفت: بر اساس قانون، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد انجام فعالیت خاصی را داشته باشند، ابتدا باید پروانه کسب یا مجوز آن را دریافت کنند. این مجوز‌ها در گذشته به صورت کاغذی صادر می‌شد و احتمال جعل سند و تقلب در صدور آن ها، زیاد بود. اما تبدیل مجوز کاغذی به یکتا، از سوء استفاده‌های احتمالی و جعل سند جلوگیری می‌کند. زیرا برای هر فعال اقتصادی، یک شناسه یکتای منحصر به فرد در نظر گرفته شده و در تمامی سیستم‌های آنلاین، ثبت خواهد شد؛ بنابراین صاحبان مشاغل و کسب و کار‌های مختلف برای دسترسی به خدمات گوناگون، می‌توانند به جای مجوز کاغذی از این شناسه یکتا استفاده کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی مازندران افزود: برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به نمونه الکترونیکی و اخذ شناسه یکتا، نیازی به طی کردن مراحل پیچیده و دشواری ندارد. بلکه با مراجعه به سایت درگاه ملی مجوز‌ها و انجام یک سری اقدامات ساده، می‌توانید شناسه یکتای خود را دریافت کنید.

هاشمی گفت: در اولین قدم باید نشانی اینترنتی سایت درگاه ملی مجوز‌ها یعنی mojavez.ir در مرورگر خود قرار داده و جست و جو کنید. سپس اولین سامانه بالا آمده در لیست گوگل با همین آدرس و عنوان را انتخاب کرده و وارد شوید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار