باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد؛

آخرین جزئیات از پرداخت تسهیلات به بافت های فرسوده اعلام شد

با توجه به آنکه نوسازی بافت های فرسوده یکی از مهم ترین اولویت های دولت در حوزه مسکن به شمار می رود، طبق جدیدترین آمارهای وزارت راه وشهرسازی تا به امروز میزان پرداختی تسهیلات بافت های فرسوده به بیش از 56 هزار میلیارد ریال رسیده است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران نوسازی بافت های فرسوده یکی از مهم ترین  برنامه های دولت به شمار می رود که در حال حاضر روند نوسازی بافت های فرسوده و با توجه به آنکه اعتبارات کافی به این بخش اختصاص نمی یابد روند نوسازی با کندی زیادی روبرو شده است. طبق اعلام معاون  وزیر راه وشهرسازی روند نوسازی در صورت تزریق منابع مالی، با سرعت بسیار خوبی اجرایی خواهد شد.

براساس این گزارش محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: مشوق‌های شهرسازی که امکان بومی‌شدن دارند در تسریع نوسازی‌ها نقش عمده‌ای ایفا کرده‌اند.

وی توضیح داد: بسته تشویقی شهرسازی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده در ۵۲۹ شهر اجرا شده است که اجرای این طرح ۸۲ درصد سطح بافت‌های ناکارآمد و یک چهارم مساحت کشور را پوشش می‌دهد. همچنین ۲۴۴ شهر بسته تشویقی بومی خود را تدوین کرده‌اند و این بسته‌ها در این شهرها در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با یادآوری اینکه در سال گذشته آمار صدور پروانه در ۲۰۳ شهر کشور نسبت به سال پیشتر افزایشی بود، گفت: بالاترین آمار صدور پروانه در ۱۰ سال گذشته در سال ۱۴۰۲ ثبت شد که این رقم در شهر تهران معادل ۲۳ هزار واحد بوده است.

براساس اعلام سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه مجموع تعداد ۲۰ هزار فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری به میزان ۵۶ هزار و ۷۳۵ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است که بخشی از این تسهیلات اعطایی مربوط به سال ۱۴۰۲ است گفت: در سال گذشته تعداد ۱۵۷۹ متقاضی، تسهیلاتی بالغ بر ۵۷۵۲ میلیارد ریال برای تکمیل و یا احداث واحد مسکونی خود در بافت فرسوده و یا ناکارآمد شهری از بانک مسکن دریافت کرده اند.

 حسینی بیان کرد: هدف از پرداخت این تسهیلات را کمک به تولید مسکن و افزایش عرضه، حفظ ویژگی های مثبت و خاطره انگیز بافت‌های فرسوده و همچنین خلق فضاهای جدید متناسب با نیاز روز محلات قدیمی عنوان کرد.

مدیرعامل بانک مسکن از افزایش سقف این تسهیلات در سال گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات در محدوده‌ها و محلات مشمول طرح و برنامه‌های بازآفرینی شهری به اشخاص حقیقی و حقوقی برای احداث واحدهای مسکونی با در نظرداشتن هزینه باقیمانده پروژه به ازای ساخت هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: این تسهیلات از محل منابع تودیعی دولت ۱۸۵ میلیون تومان و با نرخ سود صفر درصد، منابع داخلی بدون سپرده بانک ۳۶۵ میلیون تومان و با نرخ سود ۲۳ درصد اعطا می‌شود که در مجموع، سقف تسهیلات اعطایی برای ساخت یک واحد مسکونی در مناطق بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ۵۵۰ میلیون تومان تعیین می‌شود.

براساس این گزارش در حال حاضر یکی از مهم ترین برنامه های دولت نوسازی بافت های فرسوده است که باید پرداخت این تسهیلات در دستورکار قرار گیرد تا شاهد افزایش تولید مسکن در کشور باشیم که همین امر خود یکی از  مهم ترین اقدامات مسکنی در کشور به شمار می رود که باید حتما در دستور کار قرار گیرد تا روند تولید مسکن در کشور افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
لطفا وام خودمالکی رو هم افزایش بدید ۳۵۰ تومن واقعا هیچ کمکی نمی کند به ساخت واحد با این همه هزینه های سنگین ساخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
درزمینه خانه های با ساخت بالا مانند شهر اصفهان هم نیاز به مرمت وبازسازی دارند ترتیبی اتخاد تا از تسهیلات بافت فرسوده برخورد ار شوند .
آخرین اخبار