صرفه جویی ۳۵ همتی واردات گندم با خودکفایی در تولید

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با تحقق خرید بیش از ۱۱.۵ میلیون تن گندم، نیازی به واردات نخواهیم داشت که براین اساس حداقل ۲.۵ میلیون تن معادل ۳۵ همت صرفه جویی خواهیم داشت.

عطاالله هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گفته او، تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است که براین اساس اوضاع پرداخت رضایت بخش نیست و همواره به سبب رسیدن به پیک برداشت، نگرانی کشاورزان افزایش یافته است.

هاشمی ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد بارش پیش بینی می‌شود که تولید به بالای ۱۴ میلیون تن و خرید تضمینی گندم به بیش از ۱۱.۵ میلیون تن برسد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه کماکان پیگیر اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم هستیم، افزود: علی رغم پیگیری‌های مکرر، مسئولان توجهی به این موضوع نکردند که این امر می‌تواند آینده تولید را در معرض خطر قرار دهد.

او گفت: با تحقق خرید بیش از ۱۱.۵ میلیون تن گندم، نیازی به واردات نخواهیم داشت که براین اساس حداقل ۲.۵ میلیون تن معادل ۳۵ همت صرفه جویی خواهیم داشت.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار