هلال‌احمر مصداق بارز کارگروهی و مشارکت مردمی است

امام‌جمعه شهرستان ایرانشهر گفت: دستگیری از مردم، انسان را سریع به خداوند می‌رساند و بهترین مردمان، کسانی هستند که نفعشان به مردم، بیشتر باشد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین بزمانی، امام‌جمعه شهرستان ایرانشهر در مراسم تجلیل از امدادگران هلال‌احمر این منطقه بیان کرد: خیررسانی نسبت به جامعه، از نشانه‌های انسان‌های عاقل است و اولین کسانی که این ویژگی را از خودشان نشان می‌دهند اعضای جمعیت هلال‌احمر هستند.
 
 وی افزود: خسته نشدن از مسیر و کار خیر فراوان خودش را کم حساب‌کردن، از دیگر نشانه‌های انسان‌های عاقل است که بهترین مصداق این خصوصیات خوب و زیبا، شما هستید.
 
 این خطیب جمعه ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت مردمِ منطقه، اضافه کرد: خدمت‌رسانی به مردم، باید یک اعتقاد، باور و ارزش باشد.
 
 وی عنوان کرد: دستگیری از مردم، انسان را سریع به خداوند می‌رساند و بهترین مردمان، کسانی هستند که نفعشان به مردم، بیشتر باشد.
 
 در ادامه مراسم مهرداد جهان‌دیده، معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر بیان کرد: مجموعه هلال‌احمر نمونه و مصداق بارز کار مردمی، مشارکت مردمی و کارگروهی است.
 
 وی افزود: هلال‌احمر برای خدمت به مردم است، مردم مجموع اقدامات هلال‌احمر را همیشه در کنار خود دیدند و حس کردند این مهم در مجموعه هلال‌احمر شهرستان ایرانشهر به‌خوبی انجام می‌شود و مردم از نوع اقدامات و فعالیت این سازمان مردمی رضایت دارند.
 
 این مقام مسئول ادامه داد: یکی از ویژگی‌های دیگر هلال‌احمر انجام فعالیت و اقدامات بدون توقع انجام است و هیچ‌وقت دنبال این نبوده است که در قبال فعالیت‌ها منتظر پاداش و تشویق باشد این یکی از ویژگی‌های بارز این مجموعه ساعی و مردمی است.
 
 جهان‌دیده تصریح کرد: مقام معظم رهبری تعبیر زیبایی در خصوص هلال‌احمر دارند و اهداف هلال‌احمر را مطابق با تعالیم اسلام می‌دانند که این نکته پر معنایی است که می‌بایست باید موردتوجه امدادگران قرار گیرد.
 
 وی ادامه داد: بنده از زحمات مجموعه جمعیت هلال‌احمر شهرستان ایرانشهر چه در زمان بحران، سوانح و خدمات نافعی که در زمان ستاد خدمات سفر منطقه که برجسته‌ترین خدمات را مجموعه هلال‌احمر ارائه داد، تقدیر و تشکر می‌کنم.
 
 وی خطاب به نیروهای مجموعه هلال‌احمر خاطرنشان کرد: بیشترین تمرکز خود را به توانمندسازی نیروها در برابر مأموریت‌های گسترده معطوف کنند و استفاده از روش‌های نوین در حوزه هلال‌احمر به‌ویژه امداد و نجات مهم است و باید در دستور کار و موردتوجه قرار گیرد.
 
 جهان‌دیده با تأکید بر ارزیابی فعالیت‌های نیروهای هلال‌احمر عنوان کرد: ارزیابی فعالیت‌های که انجام می‌دهیم حائز اهمیت چرا که ارزیابی ابزاری است برای اثربخشی و کارایی بیشتر و کارهای که قرار است در آینده انجام بدهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار