جشنواره نامه نامور در قم برگزیدگانش را شناخت

اختتامیه جشنواره استانی «نامه نامور» در مجتمع پردیسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم برگزار شد.  

 شهرزاد حدادپور،معاون فرهنگی اجرایی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان قم بیان کرد: جشنواره استانی «نامه نامور» با بهره گیری از شاهنامه در بازتاباندن روح اندیشه ایرانی در جامعه و توجه به فرهنگ غنی و آداب و رسوم ایران زمین، این متون را معرفی می‌کند.

معاون فرهنگی اجرایی کانون پرورش فکری قم درباره فراخوان این جشنواره توضیح داد: این فراخوان طی یکسال با محوریت مجموعه ۱۲ جلدی کتاب نامه نامور از انتشارات کانون پرورش فکری، و به صورت فرایندمحور در قالب فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی در کارگاه‌های مختلف مراکز کانون پرورش فکری قم دنبال شد و به خلق آثار متنوع در قالب‌های معرفی شده جشنواره انجامید.  

حدادپور درباره تعداد آثار ارسالی به فراخوان جشنواره گفت: بیش از ۲۰۰ اثر از کودکان و نوجوانان و مربیان کانون پرورش فکری در بخش‌های مختلف جشنواره از جمله بخش فرهنگی شامل نقالی و قصه گویی، کاردستی خلاق، پادکست، طراحی بازی، بخش ادبی  شامل شعر و داستان و دست‌نوشته خلاق، بخش هنری شامل  نقاشی، سفالگری و حجم‌های خلاق، خوشنویسی، انیمیشن عروسک سازی و  نمایش و بخش پژوهش شامل اقدام پژوهی، جستارنویسی، مقاله و پایان نامه به دبیرخانه جشنواره رسید.

وی درباره برنامه‌های متنوع اختتامیه جشنواره بیان کرد: این برنامه‌ها با محوریت شاهنامه از قبیل شاهنامه‌خوانی با حضور دکتر سمیه ارشادی، نقالی، ورزش باستانی، دکتر یونس عزیزی نویسنده کتاب هیژده چرخ، همراهی خدام آستان حضرت معصومه (س) و اجرای برنامه هم با لیلاسادات موسوی انجام شد.

معاون فرهنگی اجرایی کانون قم ابراز کرد: از ۲۰۰ اثر ارسالی به جشنواره، در مرحله داوری ۱۶ اثر برگزیده و ۳۰ اثر شایسته تقدیر شدند.

وی در پایان اظهار داشت: همچنین نمایشگاهی از آثار اعضای کانون از ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خردادماه ۱۴۰۳ از ۹ صبح تا ۵ عصر در مجتمع کانون پردیسان واقع در پردیسان، سبلان ۱۹ (خیابان شهیدان رضی یک)، مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.