اجرای طرح ورزش و مردم در چهارمحال و بختیاری

همزمان با دهه کرامت و نکوداشت روز شهرکرد، طرح ملی ورزش و مردم از چهارمحال و بختیاری به عنوان استان پیشرو در حوزه ورزش همگانی با حضور سفیران ورزش همگانی ۲۷ استان کشور آغاز شد.

مرتضی محمدیان رئیس هیات ورزش همگانی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح با اجرای گروه بزرگ ورزش روزانه کشور در پارک ملت شهرکرد، چشمه زنه هفشجان و کوهرنگ آغاز شد.

وی افزود: طرح ملی ورزش و مردم با هدف توسعه ورزش رایگان برای همه اقشار جامعه به منظور سلامتی و ارتقاء کیفیت زندگی مردم در قالب ورزش صبحگاهی و عصرگاهی آغاز شده است.

محمدیان اضافه کرد: این طرح از سوی وزارت ورزش و جوانان تصویب شد و برای نخستین بار در کشور در چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از استان‌های پیشگام و برتر در حوزه ورزش همگانی آغاز شد.


بیشتر بخوانید


علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش همگانی نیز با اشاره به اینکه طرح ملی ورزش و مردم ۱۱ کلان پروژه دارد، گفت: نخستین پروژه این طرح ملی ساماندهی و رزش صبحگاهی و عصرگاهی است این برنامه به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: در اجرای طرح بزرگ ورزش و مردم ورزارت ورزش و جوانان به عنوان سیاستگذار، فدراسیون ورزش همگانی به عنوان مجری و ادارت ورزش و جوانان استان‌ها به عنوان کارگزار و ناظر اجرای این طرح هستند.

به گفته خلیلی این طرح دو ساختار اجرایی و حمایتی دارد که ساختار اجرایی توسط فدراسیون ورزش همگانی و ساختار حمایتی و حاکمیتی توسط همکاران ادارات ورزش و جوانان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون چهارمحال و بختیاری در زمینه فعالیت بدنی و تحرک جایگاه خوبی دارد و رتبه ۲۹ کشور را از آن خود کرده است.

خلیلی بیان داشت: طرح محله محور کردن ورزش همگانی با «گل کوچیک وجام هواداری» در محلات کلید خورده است که اجرایی شدن طرح ملی ورزش و مردم زمینه را برای اجرای طرح ورزش محله محور تسریع و تسهیل می‌کند.

آقای کلانتری مدیرکل دفتر توسعه ورزش‌های همگانی ورزش و جوانان در گردهمایی کمیته‌ها و مربیان منتخب سراسر کشور در شهرکرد، گفت: در مرحله نخست این طرح هزار ۵۰۰ سالن ورزشی، آزاد سازی می‌شود که شش هزار مربی، زمینه را برای فعالیت بدنی اقشار مختلف به صورت رایگان فراهم می‌کنند.

وی افزود: دسترسی سریع و رایگان و افزایش تحرک و فعالیت ورزشی حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته، در دو نوبت صبح و بعدازظهر از جمله الزامات توسعه‌ای ورزش در کشور است که در این طرح پیش بینی شده است.

کلانتری اعتبار اولیه اجرای این طرح را ۳۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد که بیش از ۴۰ درصد از جمعیت کشور تا سال ۱۴۱۰ زیر پوشش طرح ورزش و مردم قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.