نخست وزیر اسلواکی پس از سوءقصد روز گذشته در وضعیت وخیمی قرار دارد

معاون نخست وزیر اسلواکی می‌گوید به دلیل پیچیدگی جراحات وارده ، وضعیت نخست وزیر این کشور هنوز «وخیم» است و در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شود.

معاون نخست وزیر اسلواکی می‌گوید نخست وزیر این کشور پس از سوء قصدی که تمام اسلواکی را شوکه کرده و واکنش‌های بین‌المللی را برانگیخت، در وضعیت «بسیار وخیمی» قرار دارد.

به گزارش الجزیره، رابرت فیکو ۵۹ ساله که نخست وزیر اسلواکی است، روز گذشته پس از خروج از یک جلسه دولتی در شهر «هندلوا» ۵ گلوله خورد و چندین ساعت تحت عمل جراحی قرار گرفت. اکنون رابرت کالیناک، معاون وی می‌ید پزشکان در طول شب موفق شدند که وضعیت او را تثبیت کنند، اما به دلیل پیچیدگی جراحات، وضعیت او هنوز «وخیم» است و در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شود. 

گفته شده مهاجم یک نویسنده و نگهبان امنیت سابق است که ۷۱ سال دارد. وزیر کشور اسلواکی می‌گوید مظنون به تنهایی تلاش برای ترور نخست وزیر را انجام داده و پیش‌تر نیز در تظاهرات ضد دولتی شرکت کرده است. او می‌گوید این اقدام با انگیزه «سیاسی» صورت گرفته است.

همتایان اروپایی فیکو، از جمله اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، این حمله را محکوم کرده و برای او آرزوی بهبودی کامل کردند.

اسلواکی که ۵.۴ میلیون نفر جمعیت دارد، در سال‌های اخیر شاهد بحث‌های سیاسی قطبی بوده است؛ از جمله انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته که به فیکو کمک کرد تا کنترل خود را بر قدرت بیشتر کند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
بهتر
آخرین اخبار