مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

نقش برجسته بهرام گور ساماندهی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از ساماندهی سنگ نگاره بهرام گور در ممسنی خبر داد و بر لزوم معرفی آثار تاریخی و طبیعی این شهرستان تاکید کرد.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت  ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان نورآباد ممسنی، اظهار کرد: از فردا شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه هفته بزرگداشت میراث فرهنگی آغاز می‌شود و برنامه‌های گسترده‌ای در سطح استان برای پاسداشت این هفته و معرفی ظرفیت‌ها و آثار تاریخی استان برگزار خواهد شد.

او گفت: در شهرستان ممسنی به ویژه شهر نورآباد آثار غنی تاریخی و طبیعی متعددی از دوره‌های مختلف تاریخی، چون عیلامیان، ساسانی و صفوی وجود دارد و باید این آثار در سطوح ملی و بین المللی معرفی شوند.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه معرفی و ساماندهی این آثار با اولویت در دستور کار است، افزود: با توجه به اینکه شهر ستان ممسنی در محور مواصلاتی چند استان قرار دارد می‌طلبد ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان به درستی معرفی شود که این اقدام در مرحله اول می‌تواند با طراحی و نصب بیلبورد‌های تبلیغاتی و هدایتگر گردشگران و مسافران در کنار جاده‌ها و مسیر تردد انجام شود.

ضرورت برگزاری رویداد‌های گردشگری در شهرستان ممسنی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین برگزاری رویداد‌های گردشگری در شهرستان ممسنی را یک ضرورت دانست و افزود: برای نمونه نان محلی ممسنی قابلیت ثبت در فهرست ملی را دارد و با ثبت آن و اجرای جشنواره و رویدادی با موضوع نحوه پخت نان محلی می‌توان گردشگری را در منطقه پویا کرد. 

ثابت اقلیدی، به بازدید از آثار تاریخی شهرستان ممسنی اشاره کرد و ادامه داد: نقش برجسته بهرام گور در این شهرستان یکی از نقوش برجسته مهم باستانی است که طبق برنامه ریزی ها، ساماندهی اطراف نقش برجسته، فضاسازی، مسیر دسترسی و همچنین نور پردازی در دستور کار قرار گرفت.

او همچنین به بازدیدش  از موزه باستان‌شناسی و تاریخ هنر ممسنی اشاره و تصریح کرد:  برخی مشکلات این مجموعه نیز مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم جهت رفع موانع موجود داده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه در سفر یک روزه خود به شهرستان ممسنی از برخی از سایت‌ها و اماکن  تاریخی  و طبیعی این شهرستان همچون سایت تاریخی لیدوما، حمام فلیهان، موزه ممسنی، آتشکده دیمه میل و کارگاه گوهرتراشی بازدید کردند و همچنین با تنی چند از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری شهرستان دیدار داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار